Lurken

Dit is een overgenomen bericht maar wel zeer leuk.
Doen !

Dit is een oproep aan alle zwijgzame lezers. Dus eigenlijk is dit een oproep aan alle onbekenden, aan mijn ouders, mijn ooms en tantes, oud-studenten, verre kennissen, nichten en neven, toekomstige werkgevers en ex-collega’s. Aan alle toevallige passanten en stille aanbidders, aan de verlegenen en de digibeten, aan iedereen die reageren maar stom vindt, aan iedereen die niet durft, iedereen die niks te zeggen heeft en iedereen die mij leest.
Maak u bekend. Vertel mij voor één keer dat u meeleest. Klik op het woordje ‘reacties’ (hier is dat ‘x keer commentaar’) onderaan dit stukje en zeg het:‘Ik lees mee’. Liefst met (schuil-)naam. Eventueel voorzien van hobby’s en andere geheimen.
Vandaag gaat namelijk de officiële Ontlurkingsweek van start. Op initiatief van een andere weblogger, staat deze week in het teken van het uit de schulp lokken van stille meelezers, de zogenaamde lurkers. Voor meer uitleg over lurken, zie hier het stukje in Wikipedia over lurkers.
Weet u niet of u een lurker bent? Welnu, dat is gemakkelijk na te gaan. Leest u onze weblog of andere weblogs zonder u ooit te mengen in de reacties? Vindt u reageren stom? Weet u niet eens hoe dat moet, reageren? Grote kans dat u een lurker bent.
In dat geval: doe mee! Licht een tipje van de sluier op! Aaaaaaah? Mijn dank is groot.
Aan andere webloggers: neem dit initiatief over. Doe mee aan de ontlurkingsweek.

Mei

Was is de maand Mei toch een leuke maand : weer een week van 3 dagen werken en de rest thuis. Een mens zou voor minder bij ‘de Staat’ gaan werken 🙂

Ik heb gisteren wat op Flickr zitten rommelen, het een en ander uitgeprobeerd en het resultaat is hieronder te zien : 2 foto’s van mijn poezen toen ze nog klein waren. Het was niet de bedoeling dat het zo ging, maar het toch nog te doen.
Ik wilde eigenlijk een soort albums aanleggen waarop jullie dan moeten klikken om de foto’s te zien. Zo wilde ik er ene met de poezen, ene met concert foto’s, … Dan kon ik ernaar verwijzen toen ik er iets over vertelde. Maar Stef zal het eerst eens moeten komen uitleggen, vrees ik.