Strange …

Strange : hoe de tijd weer voorbij is GEVLOGEN en ons verlof er weer bijna op zit.
We hebben het prachtig gehad met lekker, warm weer en hebben leuke dingen gedaan of gewoon gezellig thuis 🙂

Strange : dat onze pc weer heel gewoon doet, iets trager dan anders maar alles is weer bereikbaar.
Pat heeft zijn eigen speciale techniek gebruikt : alles uitgetrokken en er terug in gestoken … met als resutaat dat het weer werkt. Dank je !
Het deed we raar om zo enkele dagen geen internet te hebben en geen blogs te kunnen maken of lezen, niet naar mijn on-linebank te kunnen gaan kijken om te zien wanneer en hoeveel vakantiegeld er nu precies gestort is, niets kunnen opzoeken in IMDB i.v.m. acteurs, films of series, geen mails kunnen lezen en doorsturen, amper aan de opgeslagen foto’s te kunnen, …
Er is iemand een nieuwe aan het samenstellen voor ons, maar de man heeft zoveel werk(jes), dat ik hem niet durf op te jagen vooral omdat ik vermoed dat die nieuwe pc aan ‘een prijsje’ zal worden geleverd.

Strange : hoe, bij ons, het weer net vandaag helemaal is veranderd in bewolkt en koud door een harde wind.
Voor de mensen, die veel hebben moeten werken deze week, is het zeker niet leuk om de enkele dagen vrij (=weekend) te moeten doorbrengen zonder de zon & warmte van de voorbije weken. Wij hebben er, gelukkig, goed van kunnen genieten : liggen bruinen in de tuin, op een terras met vrienden van een drankje genieten, op 1 mei op de Burg, spelen met de poezen, …

Strange : hoe de film van Spider-man 3 wordt afgebroken in de media, terwijl wij het een zeer geslaagde film vinden. Voor een ‘derde’ in de reeks is het een frisse film zonder veel herkauwen maar met nieuwe elementen. De special-effects zijn (bijna) niet te onderscheiden van de live-acties. Dat Kirstin Dunst tegen haar zin staat te acteren slaat nergens op, vind ik.

Strange : dat de belastingsdienst het leuk (?) vind om me een grote teruggave te doen eind juni.
Het bedrag is niet zo groot als verleden jaar, maar je kan niet altijd geluk hebben hé. Toch bedankt ! Ik zal het wel uitgeven aan misschien een (zeer) grote tv, tenzij mijn zusje een auto nodig heeft en ik haar het geld ervoor leen. Die tv komt dan wel later 🙂

Strange : dat ik mijn moeder al vele keren heb gezien tijdens mijn verlof en we (bijna) geen enkele keer in ruzie gekomen zijn.
Ik heb enkele keren boodschappen voor/met haar gedaan en we zijn zelfs een keer, samen met mijn zus, iets gaan eten. Ze heeft maar weinig commentaar op mijn haar of kleren gegeven … zou ze het, eindelijk, op gegeven hebben ? Ik hoop het !

Strange : dat we mee zijn met de (opgenomen) series die we volgen.
We hebben ze nu allemaal kunnen bekijken en er is dus een lege plaats naast de tv waar de video’s en dvd’s lagen en we hebben vele lege om opnieuw mee op te nemen. Nu de opgenomen films van tv en de gekochte dvd’s nog … 😉

Strange : dat onze terras vol staat met mooie, bloeiende planten.
Pat heeft zich, elke dag een beetje, mee bezig gehouden om, alle planten die de winter hebben overleefd, weer nieuwe aarde te geven. Hij heeft er vele nieuwe aangekocht om de vele bloembakken mee te vullen en ook om in de tuin te zetten. Looking good !

Strange : hoe een mens nadenkt over water wanneer het een maand niet regent.
Zo heb ik het idee opgevat om het water, dat we gebruiken in de keuken, op te sparen om zo de planten buiten te kunnen bevochtigen. Het gaat eigenlijk zeer gemakkellijk : je zet een emmertje in de spoelbak en telkens je water neemt om je handen of een glas te spoelen, vang je het water op in het emmertje. Verrassend hoeveel water je op het einde van een dag terug vindt.

Strange : hoe vlug het hier (weer) een lange tekst is geworden 😉