Hallo, wie heb ik aan de lijn ?

Vanaf vandaag ben ik officieel een vervanger voor het Onthaal op het werk.

Ze vroegen iemand van buiten hun dienst en aangezien ik graag ‘telefoon en bezoek’ doe, vond ik mezelf een logische keuze. De Directie blijkbaar ook, al was ik de enige kandidaat.

Deze ochtend heb ik mijn eerste ‘les’ gekregen van onze vaste telefonist. Die lieve collega had al een bundel voor me klaar gemaakt en ik kon starten. Natuurlijk is het leven in de RVA niet zo eenvoudig. Er komt toch veel meer bij kijken dan ik eerste gedacht had, maar met de goede uitleg en de voorbeelden ging het nog goed voor de eerste keer.

De telefoon is op zich niet zo anders als dat ik gewoon ben, alleen meer. Om bezoekers in ons registratiesysteem te krijgen komt er veel bij kijken, maar ik heb er alle vertouwen in dat ik ook dat vlug onder de knie zal hebben.  Ze kennen mij daar ook : de eerste keer ging het niet, de tweede keer ging het van de eerste keer. 😉

Ik heb me alvast geamuseerd en het is lang geleden dat ik dat kon zeggen over mijn werk. Ik krijg nog 2 keer les en dan mag ik het om de 2 weken alleen doen. Hoera !

Als dat maar goed komt.