Life goes on met brandende lampjes.

Na een mottige zondag, na een vreemde zaterdag – eerst de uitvaart en ’s avonds optredens, gelukkig zonder veel drank-, kwam een ambetante maandag die toch nog goed uitdraaide.

Ik heb gezien dat er een aanduiding in mijn nieuwe auto zit voor wanneer ik moet gaan tanken. Hoera ! Eindelijk ! Mijn laatste paar auto’s hadden dat niet en dus moest ik gissen hoeveel benzine er nog in zat en hoe ver ik nog kon rijden. FYI Ik ben nog maar 1 keer zonder benzine gevallen. Heel eerlijk waar !

Ik wilde dus rijden tot het lichtje begon te branden, dan vol tanken en terug leeg rijden. Zo zou ik kunnen berekenen hoeveel mijn nieuwe kar verbruikt en old habbits die hard weten hoe ver ik kan rijden met een volle tank. Just in case.

Ik zag de naald zakken en zakken tot het heel dicht bij de ‘E’ kwam. Nog steeds geen lichtje. Ik reed door tot ik gisteren, op weg naar huis, zag dat het op ‘E’ stond. Ik was juist aan het overwegen of ik toch beter niet zou stoppen aan het naftestation. Of toch doorrijden en het risico lopen dat ik Touring zou moeten bellen en met beschaamde wangen zeggen dat ik zonder benzine was gevallen. Ik had kunnen uitleggen wat ik van plan was en ze zouden het wel begrijpen of zouden ze toch denken : typisch een vrouw ? … Toen plots, 100 m voor het benzinestation, het lampje eventjes oplichtte ! Haha ! Het was gelukt : ik was geslaagd in mijn opzet. Nog nooit iemand met zo’n grijns zien staan tanken. 😀

Nu kan het niet meer stuk : vandaag heel de dag ‘onthaal’ gedaan en me verschrikkelijk geamuseerd. Ja, ze mogen me daar elke dag zetten. Ik doe het graag.

Toen ik thuis kwam lag mijn nieuwe autoplaat om me te wachten. Deze zal ik ook niet kunnen onthouden, maar what else is new ?

Al gebeld naar mijn neefke/garagist en morgen mag ik gaan om ze te verwisselen. Ook zal hij al voor een voor aan de voorkant gezorgd hebben én zal hij nieuwe ruitenwissers steken. Deze die er nu op zitten nemen niet genoeg af naar mijn gedacht.

Een goede reden/excuus om een ritje te doen met mijn nieuwe voiture. Ja, ik rij er zeer graag mee. Nu nog een naam bedenken. Suggesties ?