Drempelvrees.

De zenuwen beginnen te komen. Morgen gaan Stef en ik naar de blogmeeting bij Chelone. Het is mijn eerste en alhoewel Menck me al heeft gerustgesteld dat het een toffe bende is, ben ik toch wat nerveus.

Ik ben er vrij zeker van dat iedereen uiterst lief en vriendelijk is, anders zou ik hun blogs niet lezen, hé. Velen hebben elkaar al ontmoet op vorige meetings en ik vrees dat ik de goede sfeer zal verstoren. Ook dat niemand mij zal begrijpen of ik hun niet, dat het niet zal klikken, dat de onderwerpen van gesprek me niet zullen liggen en ik dom over kom, dat ik de verkeerde dingen zal zeggen, te luid zal praten en lachen, …

Kortom, mijn drempelvrees begint al de kop op te steken. Weten ze zeker dat ze MIJ erbij willen en waarom zouden ze ? Was het wel de bedoeling dat IK die uitnodiging aannam ?

Ook nog : wat zal ik aandoen ? Wat is gebruikelijk ? Een jeans, een rok ? Chique of gewoon ?

Ik dacht om taart mee te doen, want er werd gevraagd om ETEN mee te brengen. Wat voor eten ? Wat brengen de anderen mee ? Ik ben geen kok ! Ik kook zelden en bak nooit !

Gelukkig gaat Stef mee, anders zou ik weer 4 keer voor de deur passeren, niet binnen durven gaan en terug naar huis komen …

11 thoughts on “Drempelvrees.

  1. Zelf vind ik het zeer jammer dat ik niet kan gaan. En ik denk dat ik ook een beetje zenuwachtig zou zijn zo de eerste keer. Maar zoveel twijfels? Waar is dat nu goed voor?
    Heel veel plezier! Ik kijk uit naar het verslag 😀

  2. Miche toch! Al die paniek is voor niets nodig.
    Vooreerst ben je héél hartelijk welkom. Ik ben ervan overtuigd dat velen je graag eens zouden ontmoeten, mezelf incluis.
    En hey, het is geen galabal hoor; je trekt maar aan waar je je lekker in voelt. Desnoods is dat een training of je bikini, haha.
    Wat het eten meebrengen betreft: de keuze is aan jou. Taart is prima. Om je een idee te geven: op de vorige bijeenkomst was er taart, gebak, pasta, belegde broodjes, kaas, couscous, groentenschotel, allerhande warme en koude hapjes,…
    Je zult de plaats van afspraak niet zomaar voorbijrijden: er zullen ballonnen hangen alsook een duidelijke pancarte. Verder volg je de rode loper maar. 😉
    Tot zaterdag!

  3. De eerste keer is altijd spannend hé 🙂
    Het is voor mij ook de eerste blogmeeting maar ik heb er geweldig veel zin in om iedereen eens in ’t echt te zien.
    Over de anderen kan ik niet oordelen, ik ken niemand persoonlijk, maar als het je kan geruststellen: ik ben uiterst vriendelijk en lief! 🙂 *proest*
    Maar nee, je zal de sfeer niet verstoren, ik denk eerder dat je de sfeer zal mee helpen máken.
    Over je kleding moet je ook niet te veel piekeren, draag gewoon iets comfortabels, ik ga dat ook doen. Een tip: het mag iets meer omvatten dan wat je hier aanhad >> https://michenco.wordpress.com/2008/08/02/kan-het-nooit-van-de-eerste-keer/
    *gniffel*
    Wat het eten betreft: ik denk dat alles goed is wat eetbaar is. Met een goei taart zal iedereen tevreden zijn, dat is zeker.
    Mijn motto is: doen maar gewoon, da’s al gek genoeg 🙂

    Tot zaterdag!

  4. Ik treed Menck bij. Het is gewoon een gezellige bijeenkomst, zonder poeha. Laat je galakleed maar in de kast hangen. 🙂 Als ik me niet vergis waren bij de blogmeeting chez Zapnimf jeansbroeken en T-shirts in de meerderheid.
    Enne… laat die taart maar komen!

  5. @ Menck: ik heb nu tenminste inspiratie wat betreft het eten dat ik zal mee brengen. Ik heb al bijna een punthoofd van het piekeren. 😉
    @ Margo: eetbaar, ok. Maar het mag toch ook nog wat smaak hebben, veronderstel ik? 😉
    @ Madameblogt: jeansbroek en t-shirt. Heb ik dan een Schotse rok met dito doedelzak klaargelegd. 😉

  6. Hé je hoeft je nagels niet op te eten. En maak je niet ongerust over gepreksonderwerpen. We bloggen allemaal dus weten we wel over wat we het zullen hebben… of wat dacht je?
    Gewoon casual kleden en ook best een jas voor buiten meebrengen.
    Ik kijk er naar uit om je te leren kennen!

  7. @ Laleña :
    Ik OVERcompenseer dat meestal. 😉
    @ zapnimf :
    Zonder blauwe drank ? Had het wat dichter geweest, was ik zeker langer gebleven. Ik zal de volgende keer proberen hem mee te krijgen. 🙂

Plaats een reactie