Stokje : levendsnoodzakelijke levensdingen.

wijvenweek.jpg

 Van Sententiae (Melissa) kreeg ik dit wijven-stokje toegeworpen. Eens kijken wat ik er kan van maken. 😉

Home

Favorite art: Film ! Of wat had je gedacht ? Geen Cult-gedoe, geen horror en die waar het bloed van het scherm druipt. Liefst Engelstalige. Laat maar komen. 😉

Sheets: Dekbedovertrek !  Wanneer het koud is, flanellen; anders die van katoen. Die enkele keren dat het echt zeer heet is, verkies ik katoenen lakens.

Coffee-maker: Senseo. Nu kan ik eindelijk ook een deftig kopje koffie maken. 😆

Pets: Mijn poezen ! De grote, gecastreerde kater Toyah en de lieve, kleine gesteriliseerde Kira. Zonden hen is mijn leven leeg en ondraaglijk. Mag ik daar mijn favoriete man bij plaatsen ? Ik kan hem nergens anders vermelden. 😉

Where do you live? Nabij de West-Vlaamse hoofdstad Brugge, la morte. 😕

Favorite neighborhood restaurant? De Cohiba, recht over onze deur. Net zo gemakkelijk : geen auto nodig, we kennen iedereen die er werkt (en zij ons) en ze zijn altijd blij wanneer we eens binnen komen, … 😛

Favorite cocktail? Witte Martini met ijs, Martini Fiero met fruitsap en ijs, Baily’s. 🙂

Blackberry or Treo? Van het eerste heb ik al gehoord, van het tweede niet. Ik heb een gsm. Dat is genoeg voor mij. 😉

Favorite charity? Ik geef aan de persoon vanwie ik zeker weet dat ze het nodig hebben en goed zullen gebruiken. 😳

Clothes

Broeken: Een blauwe en een zwarte jeans die ik bijna de hele tijd aan mijn gat heb. Ik heb nog rokken en kleedjes maar ik grijp toch telkens weer terug naar die gemakkelijke broeken.

Schoenen: In de winter laarzen, in de zomer sandalen.

T-Shirt: Nooit ! Voor mijn borstcorrectie operatie droeg ik er wel, maar het was niet om aan te zien. Nu kàn ik er dragen maar doe het niet. Ik verkies pull’s en sweathers en bij warmer weer zijn het topjes. 😛

Day bag: Mijn onmisbare Kipling ! Met zeer vele vakjes en opberghokjes zodat ik alles vlug kan terug vinden. Heel mijn leven zit in dat ding. 🙂

Evening bag: Zie hierboven. I don’t leave home without it. 😉

Favorite discovery? De tv en pc ! Heel de wereld aan mijn vingers zonder dat ik buiten moet komen. :surprise:

Who inspires you? Niemand. Ik probeer te doen voor anderen, zoals ik zou willen dat ze doen voor mij.

Necessary extravagance? Mijn radiocontrolled uurwerk. Ik wil altijd precies weten hoe laat het is. 😎

Beauty products

Lipstick: Bij het uitgaan probeer ik de kleur aan te passen bij de rest van het plaatje.

Mascara: Draag ik niet wegens bijna geen wimpers.

Shampoo: Iets dat mijn haar niet na 2 dagen terug vettig maakt.

Moisturizer: Elke dag, na de douche, smeer ik Nivea op mijn gezicht en hals. Het voelt anders aan als perkament.

Hair product: Een of andere haaruitkammer, na het wassen.

Perfume: Fa deo, de originele. Soms gebruik ik eens wat Drakkar Noir bij het uitgaan.

Toothpaste: Denivit. Smaakt lekker en maakt mijn tandjes wit ? 😆

Soap: Melkmeisje, bad- en douche créme, van het Kruidvat. Verzorgt en voedt mijn huid zodat het zacht blijft.

Nail polish color: Lekker, lange gelnagels. Elke 4 weken een ander kleur en tekening op mijn ringvingernagel. Zie Flickr. 😉

Dit is een postje in het kader van wijvenweek. Blijf hier vooral niet hangen, en check ook wijvenblogs.be voor meer van hetzelfde, maar dan helemaal anders.

Voilà. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad. Graag geef ik dit door aan M-go, Madameblogt en Linn. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Have fun !