O.S. 2012

Wie heeft er gisteren naar de openingsceremonie gekeken van de Olympische Spelen in Londen ? Wij wel ! Maar wel via de BBC want we wilden het originele commentaar horen.

Ik vond het prachtig ! Very well done !

Niet de robot-precisie van China. Het idee dat moest er iemand een vinger of teen verkeerd doen, ze voor de rest van hun leven verbannen zouden worden naar een uithoek van het land, deed me huiveren 4 jaar geleden.

Alle troeven en verwezenlijkheden van de Natie kwamen goed naar voor. Het werd prachtig uitgevoerd. Zoals gezegd, niet perfect maar dat vind ik juist charmant.

Alleen : het mini optreden van Sir Paul Mac vond ik er teveel aan. Ik vind dat hij het niet meer kan. Tijd dat hij op pensioen gaat …

Het had moeten stoppen na het vuurwerk met Eclipse van Pink Floyd : ‘and everything under the sun is in tune, but the sun is ecliped by the moon’ …

http://www.youtube.com/watch?v=El2l__hRta0