Ik zie weer !

Niet dat ik blind geworden was maar door de lenzen die in mijn ogen zijn gezet zie ik opnieuw als een jong veulen. Alles is scherp, zowel ver als dichtbij. Geen toestanden meer met pijnlijke brillen of ambetante lenzen. Geen vermoeide ogen meer door te turen of proberen scherp te stellen.

Toch enkele nadelen : er moet veel licht zijn, in het duister kan ik de kleine lettertjes/cijfertjes niet lezen. Ook met de auto in het donker rijden is niet meer zo gemakkelijk door de halo’s die rond de lichten zitten, maar dat went wel. De prijs is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden, maar ik had het er voor over.

Ik heb geen pijn gehad, niet tijdens de ingreep, ook niet achteraf. Het oog traande de dag zelf en het voelde aan alsof er een beetje stof in zat. De volgende dag,ย van zodra ik wakker werd,ย voelde het alweer normaal en zag ik er al goed door. Het rood was na 2 dagen helemaal weg.

De eerste week na de ingreep 4 keer per dag 2 soorten druppels in het oog doen en de volgende 3 weken 3 keer per dag, is een kleine moeite om de operatie tot een perfect einde te brengen.

Ik zou het iedereen aanraden !

12 thoughts on “Ik zie weer !

  1. In 1993 liet ik krasjes zetten en in 2011 werd ik behandeld tegen staar. Ik kan nog goed zien maar net als bij jou gaat het moeilijker in het donker. Blij dat je tevreden bent over het resultaat.

Geef een reactie

