1 jaar geleden

ik dit en kijk nu ! Gedaan met huilen en snotteren, integendeel.

Niet dat ik niet meer triestig kan worden wanneer ik aan mijn kleine Neelix denk : dat lieverdje had langer moeten mogen leven …

Deze foto nam ik toen ze hier 1 dag was :

cropped-dsc_0128.jpg

Deze de volgende week :

DSC_0039

Wat was ze toen nog klein ! Wie zou dit schatje niet onmiddellijk graag zien ? Ik in elk geval wel, door mijn verdriet heen.

Ze is in mijn hart gekomen en heeft het grote gat opgevuld

  • met haar lieve, zachte manier van doen,
  • met haar zotte capriolen,
  • met haar voorliefde voor kaas en kattenmelk,
  • wanneer ze kijkt wanneer ze ‘speciaaltjes’ zal krijgen,
  • door haar de horen smakken wanneer ze die op eet,
  • hoe ze me er voor bedankt door nadien dicht bij me te komen liggen,
  • door me te ‘roepen’ wanneer ze wil spelen (waar ik natuurlijk altijd op in ga),
  • door haar pootje op mijn strelende hand te leggen wanneer ze er genoeg van heeft en wil dutten,
  • door elke nacht tegen me aan te komen slapen
  • door triestig te kijken wanneer ik weg ga en voor mijn voeten te lopen,
  • door al aan de deur te staan wanneer ik terug thuis kom en luidkeels te miauwen,
  • dat ze zelden stout is, al is dat niet moeilijk want ze mag bijna alles,

Ik kan de mensen die haar aan mij hebben toevertrouwd niet genoeg bedanken ! Zoals ik toen ook tegen heb gezegd : ik zou het niet kunnen. Daarom ben ik hen extra dankbaar : merci, bedankt, thanks, Danke, … Ik heb jullie vertrouwen niet beschaamd en heb haar opgevoed, beschermd, veel liefde gegeven, vertroeteld, verzorgd, veilig gehouden, speeltjes, extra’s, … al wat een katje nodig heeft om gelukkig te zijn en dit met veel plezier en goesting. Zij heeft me over mijn verdriet geholpen, heeft me weer leren lachen, me opnieuw laten plezier hebben in het leven, … in de wetenschap dat ze dicht bij me is of thuis op me wacht.

Deze volgende foto’s zijn van vandaag : ze is al even groot als Kira.

DSC_0011

 

Ik heb haar laten spelen met hetzelfde speeltje, ter vergelijking. Ze had dan haar bling-bling-bandje afgedaan maar heeft het ondertussen terug aan.

DSC_0039

DSC_0068

 

DSC_0013

 

DSC_0028

 

DSC_0074

 

DSC_0027

En nu is het genoeg, zeker ?

8 thoughts on “1 jaar geleden

Geef een reactie

