Klinkende Kroegen.

En klinken heeft het gedaan ! Wat een feest !

Klinkende kroegen is deze zomer elke woensdag op verschillende locaties, meestal een podium bij een café, waar je kan genieten van verschillende soorten live muziek. Het was begonnen op 2 juli maar wij zijn gisteren pas voor de eerste keer gegaan.

Toen we aangefietst kwamen aan de Estaminet stond er al veel volk te genieten van het mooie weer en een biertje. Wij hebben hen direct vervoegd en kregen al vlug vrienden in het vizier, wat het nog leuker maakte, natuurlijk.

Eerst werden we ‘opgewarmd’ door ‘Long Tall Danny’. Samen met zijn band bracht hij ons in de sfeer met zijn no-nonsence blues, met een knipoog en humor. In geen tijd kreeg hij bijna iedereen mee. Toen Arne Demets, een zeer goede gitarist, 19 jaar, met hen mee kwam spelen kon het feestje echt beginnen. Bijna een uur konden we genieten van hun set.

tn_IMG_8577  tn_IMG_8593

 

Na een korte onderbreking was het tijd voor de ‘Esta All Stars’. Deze gelegenheidsband werd samengesteld, op verzoek van Noel Van Oyen, uit zo goed als alle crème van muzikanten uit de Brugse bands :

  • Ralph Bonte van Hideway, Soul Spirits (zang-gitaar),
  • Dieter ‘Minx’ Meyns van Flatcat (zang),
  • Sam Claeys (ja, mijn maatje Sammeke) van Elements, Weiland, Mask (zang),
  • Tommy Vlaeminck van T.V. and the Wildflower (zang-gitaar),
  • Nige Bray – singer/songwriter (zang-gitaar),
  • Noel Van Oyen van Vikings on Bicycles (gitaar),
  • Erik Vandekerckhove van Hideway, Soulspirit, Tommy and the Wildflowers (bas),
  • Dirk Beselaere van Mask, Colours (toetsen),
  • Geraard De Groote (mijn lieve collega) van Hideway, Soul Spirits, Vikings on Bicycles (sax-percussie),
  • Yves Fernandez van oa. Admiral Freebee (trompet),
  • Gino Claeys van Mask, Vikings on Biclycles, Dogwalker (drum),

Aangezien ‘Cowboys & Aliens’ op dit moment touren in Duitsland, konden zij niet mee spelen. Ook kon Jan Van Acker van Transcoder niet mee doen wegens op reis en Filip Bollaert moest waarschijnlijk optreden met Radio Guga. Zeer jammer, maar wat een line-up kregen we te zien en horen !

We kregen een leuke mix van rock-, funk-, soul-, jazz-, new wave-, blues-covers. Elk zong waar hij goed in was, begeleid door de muzikanten die zich goed voelden bij het nummer.

Het werd een vlotte set waarbij de ene zanger de andere afloste. De microfoonstandaard werd spontaan hoger of lager gezet voor de volgende. Veel plaats was er niet voor de vele muzikanten die samen op het podium stonden, maar er werd plaats gemaakt zodat ieder op mijn gemak zijn ding kon doen. Er waren geen ego’s aanwezig, alleen maar vrienden die samen mooie muziek maakten waar wij mochten bij zijn. Leuk om te zien dat de andere zangers spontaan de backing vocals kwamen zingen vb. toen Nige ‘Walk on the Wild Side’ en ‘You can’t Always Get What you Want’ bracht. Iedereen was in top-form en genoot met volle teugen. En de vele aanwezigen ook !

tn_IMG_8628

Noel Van Oyen

tn_IMG_8750

Sam & Geraard

tn_IMG_8770

Ralph Bonte

tn_IMG_8814

Veel volk op het podium

tn_IMG_9108

Nige Bray

tn_IMG_9386

Nog meer volk op het podium

 

 

Na 17 heerlijke songs was het mooie liedje voorbij. Tijd om alle muzikanten te feliciteren en te zien dat zij even tevreden waren als wij. Ik heb hen gezegd dat ik wilde dat ik een grote villa had en veel geld om hen elke week te laten spelen in mijn tuin. Dat vonden ze een leuk compliment.

Natuurlijk had het bier rijkelijk gevloeid en ik wist dat ik vandaag een kater zou hebben, maar dat had ik er voor over. Deze ochtend was ik dat niet meer zo zeker, maar zie : ik heb die halve dag werken aan het onthaal overleefd, ben beleefd gebleven wat ik niet verwacht had, toch niet de eerste uren, en na een lichte lunch thuis en een dutje in de zetel, ben ik er al weer helemaal door. Waar is dat feestje ? Gisteren was het aan de Estaminet !

Meer foto’s en het verslagje van mijn schat kan je lezen, jullie weten het al, op http://www.stadsomroep.com.

10 thoughts on “Klinkende Kroegen.

  1. Ik wist niet dat Geraard ook percussie speelde. Gitaar en sax is blijkbaar niet genoeg.😉
    Het is de tijd om op reis te gaan (of om te toeren) dus niet verwonderlijk dat niet iedereen op de afspraak was.
    Mooie foto’s, mooi verslag.🙂

Geef een reactie

