Sam, deze is speciaal voor jou !

Ik was gisteren mee om foto’s te nemen van de 11 juli optredens op de Burg, gekend als Burgrock.  Vooral omdat mijn ‘maatje’ Sam Claeys  met zijn band ‘Elements’ zou optreden. Ik schrok me rot toen hij zei dat hij hier kwam lezen, daarom de titel.🙂

De vorige avond ben ik niet mee gegaan met mijn schat. Scala ? Ja, die zijn goed maar niet goed genoeg om nat geregend te worden, dacht ik. Mijn liefste zou enkele nummers trekken en dan terug naar huis komen. Toen hij na anderhalf uur nog niet terug was, wist ik het : grote vergissing ! Het is droog gebleven en live zijn ze nog veel beter dan op tv. Tja, voor mij zal het voor een volgende keer zijn, dan ga ik zeker mee. (Verslagje en foto’s op Stadsomroep)

Gisteren dus : we waren er vlug met de fiets en ik moet zeggen dat het nu leuk rijden is in de Steenstraat, nu de putten weg zijn.

We waren net op tijd om het einde van de set van ‘Calling Susan’, de winnaars van de Rockrally vorig jaar, te horen en vlug enkele foto’s te maken. Die gastjes zijn er ferm op vooruit gegaan in een jaar tijd ! Chapeau !

 

DSC_0062

 

DSC_0029

Terwijl Sam en co het podium klaar maakten voor hun optreden en ze hun vele kabels verbonden met hun instrumenten en toestellen, gingen we alvast eens zwaaien om ‘goeiedag’ te zeggen. Om te zien dat ze blij zijn dat we er ook bij zijn, ook al zijn ze druk bezig, doet deugd. Het zijn zo’n vriendelijk gasten !

We hadden nog tijd om een pintje te halen en wat te kletsen met vrienden/andere muzikanten. Ja, het festivalseizoen is begonnen.

‘Elements’ begon stipt op tijd want het schema was strak, zo stond op de badge en er werd aan gehouden. De 4 ex-leden van ‘Red Zebra’ hebben weer het beste van zichzelf gegeven. Wat is het toch heerlijk om hen bezig te zien : ze genieten er duidelijk van en stralen het uit naar het publiek. Zo stonden niet alleen de die-hard fans te rocken.

DSC_0220

Mijn maatje Sam Claeys.

DSC_0227

Sam en Geert

 

 

Ook de jongens van ‘Calling Susan’ konden ervan genieten.

DSC_0270

 

Ze spelen zo goed samen dat je zou denken dat ze dat al van in de wieg doen. Sam Claeys, als frontman/lead zanger/bassist, is schitterend ! Chris ‘Hazy’ Deneve wisselt gitaar met keyboard met het grootste gemak. Johan Isselée drumt als de beste. Geert Maertens beroert zijn gitaar rustig maar steengoed. Ja, het was weer een eer en een genoegen om hun optreden te mogen bijwonen. Wij kijken alvast uit naar hun volgende optreden ! Sam, waar en wanner zal dat zijn ?

DSC_0085 DSC_0161 DSC_0208

DSC_0288 DSC_0289 DSC_0296

 

De winnaars van deze Rockrally waren ‘Birds’, een groep uit Brugge. Ze waren duidelijk blij met hun overwinning.

tn_DSC_0311 tn_DSC_0334

 

Dan werd het tijd voor ‘Gorki’. Luc De Vos, de enige originele, Luc Heyvaerts (toetsen) en Erik Van Besien (bas) zijn erbij sedert 1993, Bert Huysentruyt (drum) (ook gekend van tv) en Thomas Vanelslander (lead gitar) zijn er later bij gekomen. Samen zijn ze een stelletje ongeregeld die de gekende en (voor mij) minder gekende nummers voortreffelijk brengen. Natuurlijk is Luc de hoofdgaai die de boel aaneen praat met veel zwans en schwung. Het was leuk hen nog eens bezig te zien/horen. En dat zullen we deze zomer zeker nog eens kunnen doen want ze komen op 25 juli ook naar Kneistival. Als het niet (teveel) regent zullen we daar ook zijn en misschien ook in Parkpop op 24 augustus in Oostkamp. Jullie ook ?

tn_DSC_0356 tn_DSC_0370 tn_DSC_0374 tn_DSC_0378 tn_DSC_0393 tn_DSC_0394 tn_DSC_0424 tn_DSC_0447 tn_DSC_0468 tn_DSC_0472 tn_DSC_0475 tn_DSC_0488 tn_DSC_0586

 

 

 

 

 

 

 

Na nog enkele pintjes en leuke babbels werd het tijd om terug naar de poezen te gaan. Eerst moest mijn liefste vlug nog enkele beelden van DJ Dirk Stoops nemen en we konden vertrekken. Zo waren we op een deftig uur thuis.

DSC_0008

Ik kan het niet laten : Nory.

Meer foto’s en een (ander) verslag van mijn schat op Stadsomroep.

14 thoughts on “Sam, deze is speciaal voor jou !

  1. het waren dus drukke muzikale tijden daar in Brugge, want er was toch ook nog Cactusfestival?
    Ik ga “Elements” onthouden, Mich. Rond Gorki is het al een tijd heel wat stiller, dacht dat ze niet meer optraden. Maar heb ik dus verkeerd voor…😉

Geef een reactie

