Toch niet zo simpel.

Ik heb weer mijn bril op mijn snoet. Heb ik de lenzen al opgegeven ? Neen, zeker niet.

Het komt zo : ik voelde dat er iets niet goed zat met mijn rechterlens. Ik dacht dat het een stofje of haartje was. Tja, met een winterhaarverliezende poezenkat in huis die niet buiten mag en steeds dicht in mijn buurt is en ook die ik niet mag borstelen, kan er al eens een haartje in het rond vliegen, hé. Ook ben ik aan het breien met katoen en dat geeft ook stofjes af.

Dus ’s avonds doe ik de lenzen uit en voel direct het verschil aan mijn rechteroog. Ik kijk eens en zie iets op de lens. Ik denk een stofje en leg het in de vloeistof voor de nacht.

De volgende dag doe ik de lens weer in maar na een tijdje voel ik het zitten. Niet goed. Ik spoel mijn oog (met lens erin) enkele keren en telkens voel het beter aan, voor een tijdje. Tegen de avond ben ik het beu en haal de lens er uit om eens deftig te spoelen. Na enkele keren ‘grijpen’ heb ik het mee en zie dat het dubbel geplooid is. Of toch niet ? Bij nader onderzoek blijkt dat ik maar een halve lens heb uit gehaald ! Ik ‘grijp’ nog enkele keren en haal er nog een klein stukje uit. De rest van de avond hou ik me onledig met te proberen het resterende stuk er uit te halen. Soms denk ik het te zien zitten of is het toch de reflectie van de spiegel dat ik in mijn oogbol zie ? Tegen 23 uur ben ik het beu, neem een oogbad en ga naar bed.

’s Morgens word ik wakker met een beetje etter in mijn ooghoek en wimpers ! Dat ben ik niet gewoon. Ik weet nu nog altijd niet zeker of er nog een stuk in zit. Mijn oog is geïrriteerd maar is dat omdat er nog een stukje in zit of omdat ik de vorige dag zo dikwijls ‘gegrepen’ heb over mijn oog ? Om zeker te zijn ga ik terug naar de winkel en laat mijn oog onderzoeken. De vriendelijke man kijkt en zoekt van de andere kant van zijn toestel, maar vindt niets. Bon, dat weet ik dan ook : het is irritatie. Dat zal wel over gaan. Ik bestel een nieuwe (gratis) lens en ga naar huis.

De volgende dag, na het poetsen van mijn tanden, wrijf ik eens zeer goed in mijn oog om de etter van mijn wimpers te krijgen en wat voel ik opeens aan mijn wimpers hangen ? Juist : het stukje lens ! Onmiddellijk voel ik het verschil : geen irritatie meer. Oef !

Het stofje dat ik de eerste dag dacht te zien moet dus een barstje geweest zijn. De volgende dag moet ik dan de lens gekraakt hebben bij het uitnemen. Ik zal dus veel voorzichtiger te werk moeten gaan bij het uitprutsen.

Ik verwacht vanaf morgen een sms dat de nieuwe lens binnen is en dan kan ik opnieuw proberen.

Ondertussen zal ik zoeken op het Net want er bestaat blijkbaar een toestelletje/gadget waarmee lenzen gemakkelijk(er) kunnen ingebracht en uitgehaald worden. Iemand daar al van gehoord ?

 

Oh ja, ik kreeg ondertussen goed nieuws : verkoop van Mama’s huisje zal EINDELIJK gebeuren. Hoera ! We wisten dat het een tijdje kon duren, maar 3 jaar ?!? De nalatenschap/verdeling is voor (veel ?) later. Ik ben al lang tevreden dat ik de kopers weer in de ogen zal durven kijken.

10 thoughts on “Toch niet zo simpel.

  1. goed dat het huis eindelijk verkocht zal worden. Er staan zoveel huizen te koop dat het wel niet makkelijk zal zijn om een koper te vinden momenteel,
    En als die etter er morgen nog zit best eens een dokter of oogarts contacteren, Je bent nooit voorzichtig genoeg met je ogen,

    • De kopers HUREN al heel de tijd het huis. Ze wonen er in want het zou ‘enkele’ weken kunnen duren eer de verkoop kon doorgaan. Ze hebben al verbouwingen gedaan, met onze toestemming, natuurlijk.
      Eens het laatste stukje lens er uit was, heeft mijn oog niet meer geëtterd. Gelukkig !

  2. Ik hou het op een bril ook omdat ik het nu al dertig jaar eentje op mijn neus heb.
    Het wordt tijd dat het eindelijk verkocht raakt: voor de ‘huurders’ en voor jullie. Het heeft nu al te lang geduurd.

Geef een reactie

