Terug naar mezelf.

Sedert gisteren zie ik er terug uit als vroeger : zonder bril.

Ik ben om lenzen geweest en voel me er beter mee.

Mijn brillen duwden enorm in mijn neus en de ene deed ook pijn achter mijn oor. Gedaan met vuile glazen die steeds bedampen, zweten, rook in mijn ogen, beperkt zicht, …

Het inbrengen en uithalen is nog infoefelen en uitprutsen, maar oefening baart kunst dus dat zal wel beter gaan, met tijd.

Het dragen zelf gaat perfect : nergens last van en ik zie even goed als met die vervelende, pijnlijke bril.

Nooit gedacht dat het zo vlot zou gaan : ik voel ze niet zitten.

Ik heb ze een maand op proef maar weet nu al dat ik niet meer zonder wil. Meer nog : ik had ze veel eerder moeten hebben.

Dit bespaart me de kostelijke operatie voor nieuwe ooglenzen … voorlopig.

 

10 thoughts on “Terug naar mezelf.

  1. ik ben nog steeds blij dat ik destijds krassen heb laten zetten in mijn ogen, Behalve staar heb ik nooit meer last gehad van mijn ogen sedert 20 jaar. Nu en dan leesbril is niet vreemd voor mijn leeftijd,

  2. Ik heb erg droge ogen, dus ik kon alleen daglenzen. Ofwel kon ik ook maandlenzen, maar ik ben niet goed in die dingen in potjes steken en die potjes verversen. Om maar te zeggen: ik heb liever een bril. Maar ik snap dat het handiger is zonder. Vooral het ‘bedomen’ als je ergens binnen komt en het feit dat het ding altijd vuil is, is ergerlijk.

    • Mijn lenzen hebben eigen bevochtiging, maar mijn zus kan ze ook niet lang (meer) inhouden.
      Ik vind het niet veel moeite : lenzen in ogen, potjes uitgieten, vocht in potjes om lenzen in te doen …
      Ieder zijn ding, hé.🙂

  3. ik vind m’n bril ook wel vervelend, en heb lenzen ook ’s een (kort) tijdje getest. Maar het insteken verliep niet zo vlotjes, en vond ik nog vervelender dan een bril. Sindsdien blijf ik dus die bril maar dragen.
    Vorige week keek ik nog uit wat zo’n laseringreep zou kosten, maar dat bleek me toch al te duur

  4. Ik ben ook lenzendrager (geweest), na tien jaar begon ik toch wat last te krijgen van geïrriteerde ogen als ik ze te lang in had, en heb ik me terug een ‘modieuze’ bril aangeschaft, vandaag heb ik mijn lenzen nog eens in en ik voelde me ‘naakt’ zonder mijn bril, gek hoe snel ik dat gewoon ben hoewel ik mezelf met bril verafschuw, lenzen zijn zoals je zegt gewoon 100x makkelijker.

Geef een reactie

