Vikings on Bicycles.

Foyer Stadsschouwburg, 25 april jl.

Noel Van Oyen (Sint James, Ivy & the Teachers, Sprouts Utd., Picco Bello, Babytalk, Split Window, Skov, Dev Rabbit) heeft een nieuwe band en wilde die voorstellen in stijl. Wij, en nog 100 andere, waren erbij.

tn_IMG_7829

Het eerste deel was een soort tribute met oude songs en covers. Er waren gastzangers en -muzikanten. Het was een reis down memory lane.

Er werd prachtig gezongen, mooie muziek gebracht, grapjes tussenin, … dit alles tot groot genoegen van allen aanwezig. Het was duidelijk dat er op het podium evenveel genoten werd als ervoor. Het podium was net groot genoeg maar eigenlijk soms net iets te klein om iedereen een deftig plaatsje te geven.

Noel, Geeraard De Groote en Jan De Vos begonnen. Daarna was het een komen en gaan van verschillende zangers en muzikanten : Nicole (zangeres bij Vagantis Morborum), Chris Claeys, Sam Claeys, Ralph Bonte (Hideaway), Günther Groth (gitaar), Gino Claeys (drum), Carlo Van Belleghem (bas), Julian Alcock (bas), Youri Slabbinck (toetsen), Katrien (zang), …

tn_IMG_7843 tn_IMG_7846

Om vader (Chris) en zoon (Sam) Claeys voor het eerst samen te zien zingen was buitengewoon. Ook de song van Geeraard De Groote en ‘zijn’ madam was mooi. ‘Summertime’ werd zeer gevoelig gebracht. ‘House of the Rising Sun’ was bijna beter dan het origineel. Ik had zin om ook mijn ogen te sluiten zoals Carlo en te genieten van de prachtige muziek.

tn_IMG_8001

The best of the Bruges best was aanwezig !

Na de pauze was het tijd voor de Vikings on Bicycles bestaande uit : Henk Van Hee, Noel Van Oyen, Jan Van Acker, Jouri Slabbinck, Julian Alcock, Gino Claeys, Geeraard De Groote, Peggy Slingeneyer. Het werd een muzikale trip rond songs van Noel in samenwerking met Phillippe Lefief. (Naderhand zei Henk dat er vele songs van zijn hand waren.)

tn_IMG_8147

Het was een schitterende avond met een mix van Rock en Blues. Ik dacht zelfs Pink Floyd te horen. En dat we genoten hebben !

Een nieuwe Brugse Superband is geboren !

Ik hoop dat we ze nog veel aan het werk mogen zien. Het zal telkens weer genieten worden.

Op deze noot doe ik een voorstel aan onze Burgemeester en de mensen van het Cactusfestival :

Waarom niet de vrijdagavond voorbehouden aan Brugse groepen ? Onder de noemer : ‘Bruges Got Talent’ moet dat te doen zijn. Er zijn er meer dan genoeg die goed genoeg zijn om op het Cactuspodium te spelen : Dirty Laundry, Hideaway, Weiland, Vienna, The Ego, … Laat de voorlaatste ‘Cowboys & Aliens’ zijn, de laatste ‘Vikings on Bicycles’ en laat ze afronden met iedereen die samen speelt en zingt. Ze doen dat nu toch al …

Hou de inkomprijs laag (minder subsidies nodig dat naar andere kan gaan), die mannen zullen toch bijna gratis spelen omdat ze blij zullen zijn om te mògen spelen, en haal de winst uit de drankverkoop. Succes verzekerd !

8 thoughts on “Vikings on Bicycles.

  1. Leuk je verslag te lezen! Ik had graag geweest maar was helaas verhinderd! Ze zouden beter met klinkers of zo op de Burg de Brugse groepen laten spelen! Maar ja dat doen ze eigenlijk al met Klinkende kroegen!

    Ga je woensdag naar Red Rock Rally?

    • Jammer want je hebt wat gemist !
      Op Klinkende Kroegen kan je niet alle groepen aan het werk zien. Daarom mijn suggestie om ze op 1 podium te zetten.
      Wij zullen daar zeker zijn ! Mijn schat neemt altijd foto’s van alle groepen. Tot daar ?

  2. Met dank voor jullie mooi artikel. Al zeg ik het zelf, maar de afwezigen hadden inderdaad ongelijk. Om de schrijver van dit artikel wat bij te staan : het nummer dat ik en mijn “madam” brachten was “Norwegian Wood” van de Beatles. Mijn madam is niemand minder dan Ann Vandaele (ex-Ishtarzangeres die ons land vertegenwoordigde voor België op het Eurosongfestival in 2008).Dit ter aanvullende info.

    • Je hebt me gevonden ! Wees welkom en graag gedaan. De waarheid mag gezegd en geschreven worden.
      Altijd blij om aanvullende info te krijgen. (En sorry dat ik het vergeten was.)

Geef een reactie

