Rijk? Het zal nog niet voor direct zijn …

Ik vroeg aan mijn notaris of de nalatenschap op dezelfde dag als de verkoop zou geregeld worden.

Dit kreeg ik terug :

Ik denk het niet.

Uw broer mag niet verkopen zonder curator, maar hij mag ook niet verdelen zonder curator.

De gelden die voortkomen van het huis, zijn gelden die afhangen van de niet-vereffende huwgemeenschap en nalatenschappen *mijn vader en moeder*. Deze gelden moeten verdeeld worden. Een verdeling zal moeten opgemaakt worden, goedgekeurd worden door U en uw zus en vervolgens aan de rechtbank van koophandel voorgelegd worden. Eens de rechtbank de verdeling goedgekeurd heeft, kan er uitbetaald worden.

Ga er dus niet van uit dat u in de eerste maanden over uw aandeel zult beschikken.

Niets aan te doen.

Zo gaat dat wanneer er een gefailleerde bij een verdeling betrokken is.

Zeg nu niet dat we opnieuw vertrokken zijn voor een jaar, hé ! Pff !

Nog een geluk dat ik er niet zit op te wachten, maar het zou best leuk zijn om eens een ‘deftige’ reserve te hebben.

6 thoughts on “Rijk? Het zal nog niet voor direct zijn …

    • Het huis moet naar alle 3 gaan, maar mijn broer kan niet zelf krijgen want hij is failliet … Ik hoop ook dat het inderdaad ‘maar’ enkele maanden is, maar dat zegden ze ook van de verkoop …

Geef een reactie

