Ray Gelato, Godfather of Swing.

Gisteren eerst naar de verjaardagsdrink van mijn zus geweest in het café van haar man. Er waren ook gezamelijke vrienden af gekomen dus was het kletsen en lachen geblazen. De lekkere broodjes gingen er goed in want de drank was ook lekker. 😉

Omdat we tickets hadden voor Ray Gelato in de Stadsschouwburg, moesten we tijdig vertrekken.

We wilden hem zeker bezig zien omdat we hadden gelezen dat zelfs Jules Holland deze vingervlugge saxofonist moeilijk kon volgen ! En dat zegt toch al iets.

Onze verwachtingen werden ingelost want hij was voortreffelijk. Hij, en zijn 6-koppige band, hebben oude klasiekers gebracht maar ook enkele nummers van zijn nieuwe cd.

Egoïstisch was hij zeker niet : elk bandlid kreeg een uitgebreide solo of een heel lied.

Hij is zeer energiek, leidt als een echte bandleider à la Glenn Miller, zingt prachtig en speelt goddelijk. Een echte aanrader.

Heel jammer dat het een zittend concert was want ik had wel zin om met mijn kont te staan schudden. En ik niet alleen blijkbaar want toen hij, bij het laatste nummer, vroeg om recht te staan, stond er niemand stil.

We vonden het jammer dat ze vriendelijk kwamen vragen om na de pauze geen foto’s meer te nemen. We vonden het vreemd toen we aan Ray vroegen, tijdens zijn signeersessie achteraf, of hij last had gehad van het nemen van de foto’s. Hij wist van niets, had niemand opdracht gegeven om dit te komen zeggen, we mochten heel het optreden flmen voor zijn part en excuseerde zich voor het misverstand. Hij was er zelf een beetje in gedaan, de lieverd.

Toch heeft mijn liefste mooie kiekjes kunnen maken :

tn_IMG_6473 tn_IMG_6477

tn_IMG_6481 tn_IMG_6542

tn_IMG_6553

8 thoughts on “Ray Gelato, Godfather of Swing.

    • Ofwel kennen we ze (al) en geven foto’s af ofwel signeren ze na hun optreden en doen we een praatje wanneer de meeste mensen weg zijn. Ook vragen we waar we de foto’s mogen naartoe sturen en doen dat dan ook. Dat herinneren ze zich dan de volgende keer. 😉

  1. Je verrast me: ik had nooit verwacht dat jij dat genre van muziek kon appreciëren. Ik had nog niet veel van die mens gehoord – zijn naam klonk me vaag bekend in de oren – maar het genre dat hij brengt hoor ik graag en ik luister vaak naar gelijkaardige artiesten. Ik heb iets gemist.

Geef een reactie

