Het moest weer lukken, maar toen kwam alles toch nog goed.

De dochter van mijn schat werd 27 jaar. Om dit te vieren werden we uitgenodigd voor een etentje in de Stoepa. Dat zagen we wel zitten. De reservering was voor 19 uur.

Rond 18 uur ga ik naar de badkamer om me te douchen. Wilde die warm water geiser niet aanslaan zeker ! 😦

Wat we dan doen is eerst het water laten lopen. Na 30 seconden terug uit doen. Dan de lavabokraan open en dicht zetten, kort na elkaar, zodat een klep steeds tikt. Als het dan nog niet lukt, het toestel enkele keren aan en uit zetten, terwijl verder doen met de kraan. Zo lukt het wel.

Het komt nog wel voor dat het onding die niet wil, maar na hoogstens 3 minuten komt er dan toch heet water uit. Vervelend als het ’s ochtends gebeurt, wat meestal het geval is want we nemen dan een douche, maar het komt niet op 5 minuten met onze glijtijden.

Gisteren was het anders : na 15 minuten wilde het nog niet. Mijn liefste werd al ongerust want ik wilde niet vertrekken zonder me te wassen en zou dat zeker niet doen in koud water.

Natuurlijk, kort nadat hij een bericht verzonden had dat we later zouden zijn, of wat had je gedacht, sloeg de boiler aan en kon ik genieten van het warme water. Oef !

We hadden al besloten om met de fiets te gaan, omdat er toch geen parking voor de deur zou zijn, en ik moet zeggen : het was koud !

Zij en haar vriend waren er natuurlijk al maar begrepen wel hoe het kwam dat we iets later waren.

De avond zelf was leuk : we hebben lekker gegeten, veel gelachen en gekletst. Ook de drank was lekker maar met mate. Ja, we worden ouder.

Mijn schat had haar geschenkjes weer origineel verpakt en ze hebben er lang naar geraden.  Ze was er tevreden mee dus waren we ook blij.

Ook leuk : mijn liefste en ik hadden afgesproken dat wij het eten zouden betalen maar niet zeggen. Dus toen ze de rekening kregen keken ze raar op toen ze maar 26 euro moesten betalen en dat er alleen maar drank op stond. Hun gezichten waren goud waard ! 😀

Aangezien de uitbaters rond 22 u 30 de lichten begonnen te dimmen, besloten we om naar huis te gaan. Het moet niet altijd tot gat in de nacht te duren, zeker als zij de volgende dag moeten werken.

De rit terug naar huis verliep vlot en het was minder koud. Mijn schat dacht dat het door de alcohol in ons lijf kwam. Ik eerder omdat de koude wind was weg gevallen. 😉

Dat zullen we zeker nog eens over doen !

En de boiler ? Daar zal ik een hersteller voor opbellen en desnoods een nieuwe laten plaatsen, want ik geraak het beu.

12 thoughts on “Het moest weer lukken, maar toen kwam alles toch nog goed.

  1. wij hadden zoals je wellicht weet een tijdje geleden ook perikelen met onze verwarmingsinstallatie, en da’s niet plezant hé…
    Gelukkig kwam alles goed, en hebben jullie genoten van een heerlijk avondje.
    Groetjes!

Geef een reactie

