De krolse kat krabde …

Mijn kleine Neelix blijkt krols !

De dierenarts verzekert me dat dit pas kan vanaf 4,5 à 5 maanden. Aangezien ze nu pas 3,5 maanden is, max 4 maanden – ze zou dan het kakkernestje zijn van het ander nest kittens, want ze was zo klein,  heb ik weer het geluk om een ‘speciaaltje’ te hebben. Ze past dan tenminste goed in ons huis want veel normaal hebben wij ook nog niet gedaan. 😉

Hoe ik het weet ? Ze miauwt heel speciaal, ze gaat vooruit met haar kont naar achter en haar staart scheef, haar geslachtje staat open, ze krult en draait zich als een hete teef, …

Wat ik er tegen doe ? Ik leg haar op haar rug op mijn benen en wrijf op haar buikje. Ik weet dat het niet dat is wat ze nodig heeft, maar meer kan ik niet doen. Dat ze nu naar buiten gaat, stoort me nu nog meer want ze kan zwanger geraken. Dat zou pas een ramp zijn omdat ik zeker geen kittens zou kunnen weg doen.

Volgende maand moet ze terug naar de dierenarts voor haar 2de prik zodat ze heel het jaar beschermd is tegen de katteziekte en de katteniesziekte, en zullen we nog eens evalueren. Misschien moet ze toch vroeger gesteriliseerd worden ? Hopelijk komt er geen abortus bij.

Dat ze Kyra nog steeds niet kan met rust laten getuigd volgende foto. Het is getrokken met mijn gsm dus niet al te duidelijk : Kyra lig op de zetel, Neelix op de rugleuning.

22-12-12 samen.jpeg

 

We hoopten dat ze toch al beter overeen kwamen, maar het gevecht van deze ochtend maakte daar korte metten mee. Jammer dat Kyra nog steeds niet wil spelen maar ik geef de hoop nog niet op ! Wat niet is is, kan nog komen. 😉

Verder wens ik jullie allen :

Een zeer gezellig Kerstfeest en voor 2013 : veel geluk en liefde in goede gezondheid !

6 thoughts on “De krolse kat krabde …

  1. zo snel mogelijk laten steriliseren zou ik zeggen… 😉

    Ik wens jou een hele fijne Kerst toe, geniet van lekker eten en drinken, maar vooral van elkaars gezelschap, Mich!

    Liefs,

    Billy

  2. Om in herhaling te vallen: ook een zeer gezellig Kerstfeest en voor 2013 veel geluk en liefde en een goede gezondheid !
    Katten zijn blijkbaar nogal zoals mensen: er zijn er die blijkbaar al vroeg ‘rijp’ zijn. 😉

  3. Ai, een krolse kat is niet echt plezant, is ze echt naar buiten geweest? Want dan kan je er wel vanuit gaan dat als er ergens een kater was dat ze gedekt is geweest, katers ruiken krolse katten al van behoorlijk ver..

    • Ze heeft er nu weer last van. Ik denk niet dat er (nog) katers in de buurt zijn, mijn (gestorven) kater heeft ze allemaal weg gejaagd. Ik denk niet dat ze het bestaan van kater af weet want ze gaat niet ver in de tuin. Binnen 2 maanden moet ze geopereerd worden en wordt ze dan, hopelijk, rustiger.

Geef een reactie

