Spijtig, heel spijtig !

Dit stond te lezen om onze lievelingssite : Moon Art Gallery !

Ze houden ermee op ! Ze stoppen ! Ze leggen het stil !

Dat is nu echt jammer !

Wij, en wij niet alleen, gingen geregeld kijken wat er te doen was in en rond Brugge.

Ook keken we uit naar wat zij vonden van optredens/voorstellingen waar wij naartoe geweest waren en er ook iemand van hen aanwezig was geweest. We waren het soms niet helemaal eens met hun recensies, maar het was met humor geschreven en als we heel eerlijk zijn hadden ze meer gelijk dan we willen toegeven.

Ze konden scherp uit de hoek komen maar nooit beledigend of unfair. Het was de waarheid zoals zij het zagen/ondervonden. Die daar niet tegen kan is maar een saaie, triestige piet !

Ook heel erg jammer voor mijn schat. Hij leverde altijd foto’s in ter publicatie of voor hun archief, wanneer we ergens rond Brugge naartoe geweest waren. Door te zeggen dat hij foto’s nam voor Moon Art Gallery mocht hij zijn toestel binnen brengen. Zo kon hij geruisloos en zonder flits zijn kiekjes trekken.

Ik kan begrijpen dat ze er de brui aan geven : steeds tegenwerkt worden, nooit enige vorm van subsidie krijgen, zelden door de onderwerpen gewaardeerd worden, … Tja, het mag een wonder heten dat ze het 10 jaar uitgehouden hebben.

Ik kan maar 1 ding zeggen : Bedankt voor die 10 jaar en het gaat jullie goed !

Heb ik al gezegd dat ik het toch zo jammer vind ?

6 thoughts on “Spijtig, heel spijtig !

  1. Ik heb ooit nog les gehad van de huidige schepen van cultuur en ik vond hem toen eigenlijk niet echt geschikt voor zijn job. Binnen een paar weken zijn het verkiezingen – wie weet wat het dan geeft. Hopelijk dan wat meer politieke wil voor Moon Art Gallery.

    • Daar hopen ze ook wel een beetje op, vermoed ik, en wij ook !
      Zwijg me van Roose : die is alleen goed om te komen drinken en handjes schudden. Ooit eens iets gevraagd en ‘hij kon zich daar niet in moeien’. Ja, mijn stem krijgt hij al lang niet meer …

  2. Jammer dat Moon Art Gallery er mee stopt. Ik meen me nog straffe verwijten in de Exit (het politiek goed gekeurd Cultuurblad) te herinneren aan het adres van Moon Art Gallery.
    Maar ik dacht dat Yves Roose er ging mee stoppen?

Geef een reactie

