Vraag van de dag.

Gisteren was het zeer druk aan het onthaal. Er zijn 400.000 brieven verstuurd naar iedereen die een uitkering ontvangt als ‘schoolverlater’ ! Ja, zelfs voor ons doen (RVA) is dat een hele pak.

Natuurlijk belden er velen om meer uitleg te krijgen. Ook enkele over de vloer gehad. Eerst kon ik niet echt antwoorden omdat ik alleen zo’n brief gekregen had, zonder verder uitleg. Ik had niet echt de tijd gehad om de volledige inhoud te bestuderen dus heb ik meer uitleg gevraagd en gekregen van een collega die er alles over weet. Ik kon dan een deftig antwoord geven op de vele vragen.

Zo kwam het dat de telefoon net dat iets langer bezet bleef of ik het iets langer moest laten rinkelen omdat ik uitleg aan het geven was aan een bezoeker.

Toen er eindelijk een rustig moment was begon ik die gemiste oproepen terug te bellen om te vragen of ze hun vraag nog wilden stellen.

Zo gebeurde het dat ik iemand terug belde en die deed zeer vreemd aan de telefoon. Ik begrijp er niets van en begon juist ongeduldig te worden toen er een bezoeker naar me toe kwam met zijn gsm aan zijn oor. Ik hoorde hem, in stereo, zeggen dat ik naar hem aan het bellen was ! Toen pas zag ik dat iedereen aanwezig het door had en ik niet ! Ja, we hebben goed gelachen !

In de late namiddag was het minder : een man die vraagt, roept eigenlijk, om ‘Barbara’ te spreken, dat het zeer dringend was, dat ik hem niet aan het lijntje moest houden, dat hij daar maandag geweest was bij ‘Barbara’ en hij haar terug wilde spreken ! Ik zei dat er niemand bij ons werkte die zo noemt. Was hij zeker dat hij bij ons geweest was ? Hij ontplofte bijna : natuurlijk was hij bij ons geweest ! Natuurlijk had hij ‘Barbara’ gesproken ! En ik moest niet de zot met hem houden ! Teneinde raad vraag ik zijn naam en telefoonnummer en zeg hem dat ‘Barbara’ hem zal terug bellen. Met de hulp van een collega vinden we hem terug in het registratiesysteem van het onthaal. Hij was op dinsdag langs gekomen en die ‘Babara’ is de samentrekking/verbastering van de naam van een collega. Ja, daar hebben we, achteraf, ook goed mee gelachen !

4 thoughts on “Vraag van de dag.

Geef een reactie

