Ik heb het gevonden !

Neen, niet het antwoord op de ‘grote’ levensvragen maar wel de vervanger van mijn lievelingsvest.

Zo’n 100 jaar geleden kwam mijn (nu ex-) schoonzus in mijn apartement om haar aankopen de showen. Ze deed dat wel vaker. Zo had ze op een goeie keer een vest mee die me wel aanstond. Het was bijna een ‘paarden’vest, zo een waar je zeer veel geld voor moet geven in de paardenwinkel.

Ik vroeg haar waar ze die had gehaald en hoeveel het had gekost. Ze zei van de Markt in Blankenberge en de prijs was laag. Dat laatste was waarschijnlijk gelogen : ze durfde wel eens iets te laag ‘herinneren’ zodat ik niet zou denken dat ze veel geld uitgaf aan kleren. Maar ik dwaal af.

Omdat het me zo aanstond vroeg ik haar er ene voor mij mee te brengen. Wat ze ook gedaan heeft, aan de prijs die ze gezegd had. 😉

Ik heb die vest tot op de draad versleten en dan nog nog aangedaan ! Om paard mee te rijden, om te werken (vuile), om mee te gaan werken, om te spelen, naar optredens, … Het kon tegen water, bier, mocht op de grond liggen, …  Toen het echt niet en niet meer kon, heb ik het, met veel pijn in mijn hart, weg gedaan.

Ik had ondertussen al een soortgelijke vest gekocht maar het was toch niet hetzelfde. Die draag ik nu al enkele herfst/winter/lentes en steeds verlangde ik terug naar mijn ouwe rotje. Dat was licht om te dragen, wind vrij, water afstotend en waste als een zakdoek. De nieuwere net iets te zwaar, te dik, te lang, niet dezelfde kwaliteit, … Je kent dat wel : het was niet de andere.

Toen mijn schat verleden week een reclame toonde met een vest die heel goed leek op die waar we al jaren naar zoeken, kon ik mijn ogen niet geloven. Ik zeg dat ‘we’ zoeken want mijn schat is al vele paardenwinkels binnen gestapt met de vraag of er nog zo’n vesten te koop waren. Heb ik al gezegd dat hij de liefste schat van heel de wereld is ?

Vandaag, na het werk, kwam het er dan eindelijk van dat ik naar de winkel gereden ben. Ik had geluk : ze hadden er nog ene in de maat die ik wilde. Ik heb het vlug aangepast en het zit perfect.  Hoera ! Die heb ik niet meer gelost. Het is geen zwarte maar een bruin/champagne kleur. Een mens kan niet alles hebben, hé. De kwaliteit is veel beter dan wat ik eerst had.

Ik was zo tevreden dat ik nog een zwart trocotjasje heb gekocht. Ja, ik had er echt nog geen.

Ik was 110 euro lichter maar toch zoooooo tevreden ! 😀

12 thoughts on “Ik heb het gevonden !

  1. Ik vergeet kledingstukken meestal snel nadat ik ze heb weggegooid, maar ik ben dan ook nog nooit zo tot over mijn oren over een kledingstuk geweest als jij. Behalve over mijn knalrode broek, maar die heb ik nog steeds al ben ik er intussen te dik voor!

Geef een reactie

