Terug naar school …

en wij, de andere weggebruikers, zullen het geweten hebben !

Deze ochtend was ik vroeg genoeg om er geen last van te hebben. Vanavond was iets anders. Dit heb ik allemaal gezien op weg naar huis en dat in amper 3,5 km !

  • met 3 of 4 naast elkaar fietsen en de tegenliggers niet door laten.
  • door het rood licht rijden.
  • de straat oversteken zonder wachten of kijken of de weg vrij is.
  • veronderstellen dat de auto’s zullen stoppen voor hen wanneer ze geen voorrang hebben (en dan boos zijn als we dat niet doen).
  • tussen de auto’s op de rijweg komen rijden. (fietsers en brommers !)
  • sms-en, bellen tijdens het fietsen.
  • zonder handen rijden.

En natuurlijk geen flik in de buurt om hen op de gevaren te wijzen ! Pff.

Als ze zo verder doen zullen er vele het einde van het schooljaar niet halen. Voor alle duidelijkheid : ik zal niemand omver rijden, maar hen door laten doe ik ook niet ! Ze moeten me dan maar boos nakijken.

8 thoughts on “Terug naar school …

  1. Ik herken je frustraties maar al te goed!!! Ik heb geleerd me als zwakke weggebruiker me aan de verkeersregels te houden net zoals iedere andere weggebruiker. Maar zoveel van die irritante kinderen die dat niet doen!!!! Vroeger ging ik met de fiets naar De heuvel, ik ben daar mee gestopt omdat ik mij elke ochtend ergerde aan de fietsstijl van de kinderen die ik tegenkwam. Er was maar één fietspad maar de fietsers uit tegengestelde richting gingen niet uit de weg of pas op het laatste nippertje, ze namen overal hun voorrang, reden zelfs op de stoep…. Levensgevaarlijk!!!

Geef een reactie

