Dit moest nog even.

Ik had het beloofd en ik ben een vrouw van mijn woord. Hier volgt het verslagje van de optredens die we enkele weken geleden mochten meemaken.

Op 9 augustus traden onze vrienden van Weiland op. 3 van de 5 bandleden waren verleden jaar op ons feestje komen spelen, wat ze schitterend gedaan hebben, en dus wilden we ze nog eens aan het werk zien. Dat ze dat opnieuw fantastisch gedaan hebben, kan je al raden, zeker ? We hebben staan rocken als tieners !

© Micheleeuw

De volgende groep werd enkel aangekondig als Carlo & Friends. Carlo kennen we goed genoeg om te weten dat hij een zeer goede bassist is. We waren zeer benieuwd naar ‘de friends’. Die waren niemand minder dan Filip Bollaert, Ricky Gordon en Boogie Boy ! Met een lieve Engelstalige giratist en een drummer die voor de eerste keer meespeelde, wat hij schitterend gedaan heeft, hebben we kunnen genieten van prachtige muziek.

© Micheleeuw

Ik kan me niet herinneren Filip Bollaert al eerder gezien te hebben, maar aangezien hij de zanger was van JazzyLipsy, dus moet ik hem zeker nog gezien hebben.  Hij is zeer grappig en het duurde dan ook niet lang voor hij het talrijke publiek mee kreeg. Dat hij kan zingen en spelen als de beste, kan ik getuigen ! Amai !

© Micheleeuw

Over Ricky Gordon zal ik nog wel eens vertellen (of heb ik dat al gedaan ?), in elk geval : ik dacht dat ik niet meer zou bijkomen van het lachen toen ik zijn naam hoorde ! Dat lachen verging me vlug toen ik merkte dat hij het nog steeds kan ! Ik had gedacht daar een ouwe ‘has been’ te zien, maar hij mag met recht en reden nog steeds tussen het ‘jonge’ geweld staan. Goed voor hem !

© Micheleeuw

Toen Boogie Boy werd aangekondigd, geloofden we het eerst niet. We hadden hem wel zien aankomen maar geloofden nooit dat hij kwam optreden. En wat voor een optreden ! De jongere gasten hadden bijna miserie om hem bij te houden ! Die man is 1 brok energie, sleurt iedereen mee in zijn enthousiasme, denkt dat hij nog maar 20 jaar-en-dagen is en gedraagt zich er ook naar.

© Micheleeuw

Ik had nooit gedacht dat hij echt zou stage diven, maar ja hoor : hij heeft het gedaan ! Fantastisch !

© Micheleeuw

 

De volgende avond kwam Hideway spelen. We zien hen elk jaar wel enkele keren, deels omdat ze zo goed zijn en ook omdat er een collega van mij meespeelt. We zijn nog nooit ontgoocheld geweest van hun optreden. Ze spelen al zoveel jaar samen en telkens maken ze er een feest van. Geen routine te bespeuren, integendeel, steeds geven ze er een nieuwe draai aan. Dat die mannen zich amuseren stroomt uit hun optredens. Ook dit jaar waren er nog andere collega’s afgekomen en samen hebben we genoten van alweer een schitterend optreden.

 

10 thoughts on “Dit moest nog even.

  1. Ricky Gordon zou (verre) familie zijn maar ik heb die mens nog nooit ontmoet.
    Leuke concerten en mooie foto’s: meer moet het niet zijn hé.

    • Ik kan niet zeggen dat ik hem ‘ontmoet’ heb. Het was voor mij de 2de keer dat ik hem zag optreden. De eerste keer was ik nog geen 20 jaar ! 🙂
      Indeed, meer moet dat niet zijn want ik was in goed gezelschap al was jij er niet … 😉

Geef een reactie

