En dat met deze hitte …

Zo rond mijn verjaardag gaat er altijd één en ander stuk/verkeerd. Ja, je bent geboren op een 13de of niet, hé.

Zo was er de wc beneden tijdens ons feestje : het water wilde niet meer zakken ! Ik vlug gevraagd aan de aanwezige buren of ze soms geen plongeur (of hoe noemt zo’n rood rubberen ding ?) hadden. Dat hadden ze niet. Ik heb dan maar met de wc-borstel ongeveer hetzelfde gedaan als wat ik met zo’n rood ding zou doen en, gelukkig, zakte het water. Oef ! Er is nog een toilet boven, maar ik wilde die niet laten gebruiken want de bovenverdieping stond vol met alles wat beneden weg moest. Niet echt geschikt voor publiek.

De volgende avond zitten we in de zetel naar tv te kijken wanneer ik opeens iets voel ‘verspringen’ onder mijn kont. Sh*t ! Iets kapot gesprongen ? Ik zat wel enkele cm lager aan 1 kant.  Ben ik opeens zo verdikt ? Moeilijk want ik had de laatste dagen niet veel gegeten van de stress warmte en een kater.

Gisteren hebben we het onderzocht en dit gevonden :

Met veel gezucht, gevloek, discussies en verkrachtte eenden vereende krachten hebben we (vooral mijn schat) het opnieuw als nieuw gekregen :

Terwijl ik niet toch mocht helpen was ik een mail aan het beantwoorden toen opeens mijn toetsenbord weer voor de zoveelste keer ! was omgeschakeld van ‘invoegen’ naar ‘overschrijven’ ! Heel frustrerend want ik typ niet blind dus had ik het niet direct gezien. Normaal druk ik dan tientallen enkele keren op ‘insert’ en nu ook maar het wilde niet meer omschakelen ! Dus deed ik wat ik altijd doe : ik vloek heel luid terwijl ik het onding een ‘verzet’ geef. Nu moest het natuurlijk gebeuren dat ik het toetsenbord tegen mijn volle grote tas koffie smijt duw. Natuurlijk moet die tas omvallen en alles onder de koffie zetten. Het moest echt zo nodig overal over en onder lopen ! Al vloekend en ketterend ga ik naar de keuken om een schotelvod. Loop ik niet pardoes ergens tegen zeker ! Ik kreeg zowaar een woede aanval ! Nog meer gescheld en geroep als gevolg. Ik heb me dan echt moeten inhouden of ik nam mijn baseballbat en sloeg alles kort en klein ! Ja, soms overkomt me dat eens. Zeker wanneer ik al enkele nachten niet goed slaap. Al roepend en tierend heb ik alles opgekuist. Toen alles opnieuw droog was, heb ik mijn mail afgewerkt, zonder verder incidenten …

Mijn liefste was door alles (de hitte, de zetel, mijn woedeaanval) ietwat oververhit geraakt (letterlijk) en ging in de zetel wat liggen afkoelen. Natuurlijk is hij prompt in slaap gevallen.

Ik heb hem laten rusten en ondertussen blogs gelezen. Ik had enorme achterstand (65 logs !) en wilde ze er allemaal door hebben. Het ging vlot want ik werd niet gestoord tot ik opeens merkte, bij het reageren, dat er enkele toetsen niet meer wilden aanslaan ! What the F*ck !?! Het ging van kwaad naar erger tot er geen enkele nog wilde werken ! En neen, ik ben niet opnieuw boos geworden want het was toch mijn eigen schuld. Gelatenheid was mijn deel. Ik ben gelukkig net klaar geraakt. Dus lieverds, moesten mijn reacties ietwat vreemd zijn : ik kon niet anders.

Vandaag is mijn schat om een nieuw geweest en het werkt perfect ! Heb ik al gezegd dat hij een schat is ? Het toetsenbord heeft een ergonomisch design en kan veel meer dan de vorige. Niet dat ik weet waar het allemaal voor dient, maar het is er. Ik kan weer typen naar hartelust. Een mens is toch zijn handen af zonder toetsenbord, hé.

Vandaag, terwijl mijn liefste om boodschappen was, heb ik laatste restanten van mijn lompigheid opgekuist door de salon en keuken te herdweilen. Alles is weer nieuw en fris.

Merk ik vandaag dat ik mijn eigen reacties op mijn eigen blog moet goedkeuren ! Ach, het kan er nog bij. Het zal zich vanzelf wel weer herstellen, zoals de vorige keer.

Op naar de volgende …

6 thoughts on “En dat met deze hitte …

Geef een reactie

