Wat is dat ?

Ik zat deze week rustig in de zetel toen ik buiten opeens iets opmerkte. Het was een vogeltje dat insecten verzamelde tussen de bloemen.  Ik vermoed dat het een meesje was want het had een lijn over zijn ogen. Ik ben vlug om mijn fototoestel gelopen maar, je raad het al, ik was te laat. In de hoop dat het terug zou komen en ik het alsnog op de gevoelige plaat zou kunnen vastleggen, ttz digitaal, hield ik mijn toestel dichtbij. Natuurlijk is het niet meer terug gekomen. Volgende keer meer geluk ?

Op een avond, we waren naar tv aan het kijken, zag ik opeens iets buiten. Het was niet een van onze poezen en grote dan een muis. Ik vermoedde een andere kat of een rat ! Die zou ik wel eens manieren leren ! Toen ik het licht buiten aanstak zag ik dat het een egeltje was. Gelukkig riep mijn schat : ‘Neem een foto !’ want ik had er niet aan gedacht. Toen we buiten kwamen liep het vlug weg en dit was het enige dat ik kon fotograferen voor het onder de struiken wegkroop. We hebben het verder zijn weg laten zoeken en hebben het niet meer terug gezien

 

Deze ochtend gaf ik de poezen vers eten en wat zie ik : ze eten side by side ! Zonder blazen of ruzie. De kleine aan het blikvoer, de grote aan de korreltjes. Dat gebeurt zo zelden dat ik er een foto moest van hebben ! Ik heb het opgezocht : de vorige foto dat ze samen eten is van 7 maanden geleden !

 

En speciaal voor Zapje : hier een foto van James ! 😉

17 thoughts on “Wat is dat ?

  1. Pingback: All good things come to those who wait. « Mich & co.

Plaats een reactie