Vraag van de dag.

Enfin, eigenlijk vond ik er 2 uitspringen :

  • Wat is jullie telefoonnummer ?
  • Maar mevrouw, u belt naar hier en weet ons telefoonnummer niet ?
  • Hihihi. Hahaha. Neen, maar ik zou het graag weten.
  • Geen probleem. Ons nummer is 050/…
  • Ok. Bedankt.
  • Graag gedaan.

Tja, wat moet daar nog meer over gezegd worden ?

  • Ik heb al 2 maanden geen uitkeringen meer gekregen !Β En zou nu toch wel eens willen weten hoe dat komt !?!
  • Ok. Ik zal eens kijken. Mag ik uw rijksregisternummer ? … Ik zie dat u , na uw beroepsopleiding, bent aangeworven bij de firma waar u de opleiding volgde. Aangezien u werkt krijgt u geen uitkering meer.
  • En dat kan zomaar ?
  • Euh, ja. U bent niet meer werkloos dus heeft u geen recht meer op uitkeringen.
  • Ja, ik had het wel gedacht, maar ik dacht : ik probeer het toch eens.
  • Leuk geprobeerd maar hadden we het in eerste instantie niet gezien, dan zou u het toch lazter hebben moeten terug betalen, met nog een sanctie er boven op.
  • Β Oei. Goed dat het me niet gelukt is dan. Prettige dag !
  • Voor u ook.

Close but no cigar !

18 thoughts on “Vraag van de dag.

  1. Case 1 – Jeezes…….. wat voor een halve gare was me dat.. die had Alzheimer en wist het nummer niet meer ofwatte?
    Case 2 – proberen? Tja, dat doen straathonden ook.

    Maar jongens toch! Je maakt toch wat mee he.

    • Ik weet niet wat die bezielde maar zo’n telefoons beantwoorden is gemakkelijk. πŸ˜‰
      Onder andere door zo’n telefoons te moeten beantwoorden doe ik het zo graag. En het levert me leuke logjes op. πŸ˜€

  2. OMG. Daar zou ik dus echt niet mee kunnen omgaan, met van die domme apen aan de telefoon. Nee, beleefdheid en vriendelijkheid zouden mij al heel rap vergaan. Respect, Mich, respect.

    • Joke, wij weten dat we voor meer dan de helft bedrogen worden ! Iets dat niet correct werd aangegeven zodat er meer uitkeringen betaald worden. In vele gevallen komt dat uit en dan is het ‘Ik wist niet dat je dat moest aangeven’. Pech ! Dikke pech ! Terugbetalen zal je !

  3. Vraag twee heb ik ook al gehad – min of meer toch. In mijn geval was het iemand die met loopbaanonderbreking was en niet begreep waarom ze niets meer kreeg op het moment dat ze begon te werken.
    De eerste was blijkbaar een grapjas. πŸ˜‰

Geef een reactie

