Een ambtenaarke doen.

Ziezo, de eerste werkdag zit er alweer op. Nog 2,5 te gaan en volgende week ook nog 3 en we zijn weer voor anderhalve week thuis. Ja, zo gaat ie lekker !

Veel zin had ik niet omdat ik wist dat eens je er een uurtje bent, het lijkt alsof je niet bent weggeweest. En ja, ook vandaag was het zo.

Tegen dat ik alles gelezen had wat er nieuw was voor mijn dienst en mijn desk had opgeruimd was het al 9 uur ! Dat is toch bijna anderhalf uur ouder zonder 1 dossier afgewerkt te hebben, maar het is nodig om alles in de gaten te houden en bij te blijven.

Na 9 uur werd duidelijk dat er enkele ziek waren, nog andere in verlof en de chefs hadden een vergadering/les. Zo bleven we maar met weinig over.

Hoe het kwam weten we niet, maar we hebben eens een ‘ambtenaarke’ gedaan : er veel over praten en weinig doen ! We hebben eens gewerkt zoals de meeste denken dat wij werken en hoe we onze dagen door brengen.

Dat de pc’s zeer veel met zandloper stonden en we ons weer moesten inwerken en dat het moeilijke dossiers waren, … heeft er ook iets mee te maken. Zo kwam het dat ik tegen de middag nog maar de helft gedaan had dan normaal. Gelukkig loopt het niet over van het werk bij ons, maar het zou toch niet elke dag zo mogen zijn.

Het was leuk om eens met iedereen een klapke te doen (zonder boze blikken), af te spreken voor de volgende drink (ik zal er niet bij zijn en heb tijdens dat gesprek vlug wat gewerkt en een mailke gezonden naar Stef), te horen hoe het pensioenfeest was en hoe lang ze blijven plakken zijn in de café in de buurt, hoe het met de (klein)kinderen/partners gaat, iedereen die versteld stond (en me bijna niet geloofden) toen ik vertelde dat ik op 1 mei niet zat geweest ben, … Ja, het was aangenaam.

Morgen gaan we ons herpakken en is het voor echt. Hopelijk werken onze pc’s vlugger en zijn de dossiers gemakkelijker. Ook hopelijk komt mijn verkoudheid niet helemaal door want ik heb keelpijn, mijn kop geraakt vol snot, ik moet niezen, mijn neus snuiten en mijn sigaretten smaken niet. Dat laatste is zeker geen goed teken !

12 thoughts on “Een ambtenaarke doen.

  1. Verkoudheden lijken haast onvermijdelijk op dit moment. Na een relatief koud weekend en koude morgen was het vandaag toch redelijk warm. Veel mensen waren te warm gekleed. Zo wordt een mens rapper ziek natuurlijk.

Geef een reactie

