Breien om te breien ?

Ik ben weer goed bezig.

De laatste keer dat we bij mijn schoonmoeder waren heb ik een heleboel breiwol en -katoen meegekregen. Zij zou het toch niet meer nodig hebben, zei ze. Ik was dankbaar want ik geef niet graag veel geld uit om te breien.

Door het warme weer liet ik de wol nog voor wat het is en was ik gestart met het katoen. Zo heb ik al enkele pull’s, lange rokken en topjes bijeen gepend. Niet dat het allemaal zo mooi of spectaculair is maar ik heb een verversing om aan te doen en ben bedekt.

De laatste weken was ik bezig met een lange rok en een topje met naaldje 2,5. Toen het eindelijk af was (samen genaaid, de draadjes ingestopt en een rekker in de rok, …) kon ik het aanpassen. HET TROK OP NIETS ! Ik zag er nog dikker uit dan ik al ben en ook de (pastel) kleuren stonden me niet. Daarom heb ik de rekker er terug uit gehaald en heel de boel in een plastieken zak gestoken voor de klerenbak. Misschien dat iemand er beter mee staat of ze moeten er maar papier van maken.

Ja, zo gaat dat bij mij : niet goed, weg ermee !

Toen ik het vertelde op het werk zei een collega dat ik het kon uittrekken en opnieuw beginnen. Ja, ik had dat kunnen doen maar ik werk niet graag met gebruikte wol/katoen. Ik heb mijn plezier en bezigheid gehad. Als ik mijn creatie dan nog eens kan aandoen is dat een bonus.

Ik ben nu bezig met een topje maar heb niet genoeg katoen om het af te werken. Ik zal weer moeten foefelen met ander katoen om er nog iets van te maken. Hopelijk kan ik het aandoen wanneer het af is. Zo niet : dan niet. Op naar de volgende creatie.

Dat ik zonder patroon brei is wel duidelijk, hé.  Ik zie wel waar ik uitkom met het gekende gevolg. Ach, ik blijf bezig terwijl we naar tv kijken en niemand heeft er last van.

6 thoughts on “Breien om te breien ?

Geef een reactie

