Jonglerend door het leven.

Dag 6 : Het multitaskende superwijf.

Zoals elke vrouw, moet ook ik soms aan multitasken doen. Zo is het leven nu eenmaal. Toch probeer ik dat zoveel mogelijk te beperken.

Ik heb mijn leventje zo geregeld gekregen dat de eenvoud er van afdruipt en ik het heel gemakkelijk heb.

  • Ik heb geen kinderen die overal naartoe moeten gebracht en afgehaald worden. Mijn keuze !
  • Mijn 2 poezen bedruipen zichzelf. Ik geef ze eten & drinken en veel liefde & knuffels. Ze kunnen binnen en buiten zonder mijn hulp. Ze kunnen slapen waar ze willen zonder dat ik deuren moet open doen voor hen.
  • Wassen en drogen (droogkast of buiten, bij warm weer) doe ik op zaterdag. Opplooien op zondag. Strijken nooit.
  • Mijn schat gaat om de boodschappen. Ik moet alleen zeggen wat er aan het minderen is of waar ik zin in heb.
  • Ik ga maximuum 3,5 dagen werken per week. Zo heb ik veel tijd om te doen wat ik graag doe. Dat is aan de pc bloggen en spelletjes spelen of tv/dvd kijken.
  • Op vrijdagochtend komt mijn dienstencheque-kuisvrouw. Komt ze eens niet dan doe ik het zelf heel erg tegen mijn gedacht.
  • Eten doe ik meestal in de refter van de Belastingen, onze buren. In het weekend kookt mijn schat. Wanneer ik alleen thuis ben, ‘vind ik wel iets’.
  • ’s Avonds eten we geen ‘bokes met toespijs’ maar ‘iets’ aan de salontafel voor de tv.
  • Op het werk probeer ik zoveel mogelijk gelijke dossiers af te werken. Dat gaat vlotter, vind ik.

Zeg nu zelf : wie zou niet als ik willen leven ? Ja, ik heb geluk met mijn schat en ben gelukkig met hem en mijn leventje.

Ik probeer 1 taak volledig afgewerkt te krijgen voor ik aan de volgende begin. Ik moet er dan niet meer aan denken. Ik vind ook dat je een taak maar naar behoren kan doen wanneer je met niets anders bezig bent.

In mijn hoofd is het nooit stil. Ik loop over van ideeën en gedachten, maar ze moeten niet allemaal (onmiddellijk) gerealiseerd worden. Ik doe wat ik kan en wanneer het kan. Ook pas wanneer ik er zin in heb. Niets moet, alles mag ! Lekker rustig en kalm.

Multitasken ? Alleen wanneer het echt moet.

Superwijf ? Niet echt, maar dat hoeft ook niet (meer).

9 thoughts on “Jonglerend door het leven.

  1. Pingback: Jonglerend door het leven. | Wijvenblogs

  2. Lijkt me een heerlijk “à l’aise” leventje! En eten voor tv, dat mag, wij doen dat ook, maar stiekem want andere mensen kunnen daar zó moeilijk over doen!

    • De laatste jaren is mijn leventje eindelijk ‘à l’aise’, ja.
      Ik ben baas in mijn eigen huis en eet dus voor de tv wanneer ik wil ! Ik trek mij weinig aan van wat ‘anderen’ zeggen. ;-p)

Geef een reactie

