Ik, een eigen mening ? Ik zou niet durven !

Dag 3 : Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.

Zoals ik gisteren heb vermeld : ik heb een uitgesproken mening en schuw me er niet voor deze te uiten.

Meestal hou ik het nu binnenskamers. Thuis kan ik uitgebreid en luid verkondigen wat IK ervan denk. Op het werk of ‘en publiek’ hou ik me nu meestal wat meer op de vlakte. Maar als iemand er echt om vraagt, dan komen ze te weten hoe ik over iets denk, onverbloemd. Ze hadden het maar niet moeten vragen.

Ik moet toegeven dat, met ouder worden, mijn uitgesproken meningen al wat minder uitgesproken geworden zijn. Ik zeg nu al vlugger : ‘Ja, ja. Ik trek het me niet aan. Daar zal ik mij geen koppijn over bezorgen.’ Ook wind ik me minder op dan vroeger, zeker als ik er toch niets aan kan veranderen.

Wil je er toch enkele weten ?

  • Bijna alle mensen, en zeker politiekers, zijn zakkenvullers ! Eigen zakken, wel te verstaan.
  • De nadelen van roken zijn overrroepen ! Er zijn ook voordelen, die ‘ze’ niet vermelden omdat het hen niet uitkomt !
  •  Het milieu : onze planeet bestaat al miljoenen en miljoenen jaren. De wetenschappers houden het nog maar 100 jaar bij en nu zeggen ze dat wij, de gewone mens, de boel aan het verzieken zijn ?
  • De mensen aan de top hebben geen voeling met de gewone mensen of die on the floor ! Ze maken wetten en regels waar wij ons moeten naar plooien of die wij maar moeten uitgevoerd krijgen en uitleggen aan een leek (terwijl we er zelf niet achter staan) !
  • Moesten ze oorlog, armoede, honger en ziektes écht uit de wereld willen helpen, kunnen ze dat perfect doen. Maar dat brengt niet op !
  • Verkrachters en pedofielen moeten ‘harder’ aangepakt worden ! Ik ben voorstander van lijfstraffen.
  • Onze gevangenissen zijn luxe hotels ! Terug op water & brood zetten zou al een goede stap in de juiste richting zijn.

‘Lullen aan de toog’ en zeveren vind ik veel plezieriger dan discussiëren en bekvechten over ‘zware’ onderwerpen waar we toch niets aan kunnen veranderen.

11 thoughts on “Ik, een eigen mening ? Ik zou niet durven !

  1. Pingback: Ik, een eigen mening ? Ik zou niet durven ! | Wijvenblogs

  2. Dat zijn wel enkele straffe dingen die je zegt daarzo! Maar je hebt gelijk, ’t leven is al serieus genoeg, op café mag er ontspannen en gelachen worden!

  3. van die pedofielen en verkrachters heb je overschot van gelijk. Diene gast die z’n exvriendin met bijtend zuur overgoot, mogen ze van mij gerust vierendelen en radbraken. De Middeleeuwse straffen zijn fantastisch voor dergelijke monsters!

    Maar vooral da laatste, daar ben ik ook voor te vinden… 😉

    Groetjes!

Geef een reactie

