Stille genoegens.

Dag 2 : Guilty pleasures en kleine kantjes.

Als het op eten/snoep aankomt denk ik dat dit voor de meeste vrouwen chocolade zal zijn, maar niet voor mij. Ik heb het liever zuur dan zoet. Ik laat chocolade smelten in mijn mond. Al na enkele kleine stukjes krijg ik de zoetigheid bijna niet meer uit mijn smaakpapillen en heb er genoeg van.

Waar ik wel enorm van kan genieten zijn okkernoten. Ik weet dat het vetmakers-de-luxe zijn, maar toch eet ik er elk jaar minstens 6 kg van. Ik kan niet wachten tot we in de zetel voor de tv zitten zodat ik er kan aan beginnen. Ik verplicht mezelf om te stoppen met kraken en eten zo rond 22 uur. Ik zou heel de nacht opblijven en verder eten !

Op een ander vlak kan ik ook genieten van eens een dag alleen thuis met de poezen. Zo eens lekker niets ‘moeten’ doen. Kijken naar wat ik wil, liefst een melige blètersfilm. Ik kan me dan volledig laten gaan, moet me niet inhouden, de poezen komen me toch troosten.

Ook van een weekend niet buiten komen. Begrijp me niet verkeerd : ik ga graag eens ‘onder de mensen’ maar ben toch ook zo graag thuis. Dat komt waarschijnlijk doordat het op het werk zeer druk kan zijn en ik dan geniet van het leventje dat ik thuis goed geregeld gekregen heb.

Wat de ‘kleine kantjes’ betreft : Ik heb er geen ! Geen, zeg ik je ! Ik ben assertief op het agressieve af. Ik spreek meestal te luid. Ik heb een zeer uitgesproken mening en schuw me er niet voor die te uiten. Heb drempelvrees, wat niemand geloofd maar het is echt zo. Ben een Leeuw van sterrenbeeld en in hart & nieren. Ben eigenwijs en doe meestal mijn gedacht. Het moet ook gaan zoals ik het wil, al sta ik open voor suggesties. Zoals ik al zei : ik heb er geen. 😉

12 thoughts on “Stille genoegens.

  1. goede morgen , groeten uit s hertogenbosch blog friend

    ga je niet naar school of werk ik ben al begonen mijn werk asl parkeerwachter in den bosch

    groeten en goede dag

    dag

    met vriendelijke groeten

  2. allemaal menselijke dingen…
    okkernoten eet ik wel, maar ontzie me steeds dat breken en pellen, zoute pinda’s zijn handiger (én ook lekkerder vind ik)

    Groetjes!

  3. Je eet de verkeerde chocolade als je de zoetheid niet meer uit je mond krijgt. Van die donkere is veel beter. 😉
    Melige bleterfims hé. Al eens ‘Le Fabuleux Destin d’Amélie’ Poulain gezien? Niet dat die film nu constant melig is, maar het is een aanrader. Ik heb ze op dvd.

Geef een reactie

