Schoonheidskonigin.

Dag 1 : here we go !

Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten.

Ik kan, met mijn hand op mijn hart, zeggen dat ik nooit van mezelf gedacht heb dat ik een schoonheidskoningin was. Ik vond mezelf altijd te klein, te dik, mijn neus te recht omhoog, mijn handen te breed, mijn voeten gewoonweg lelijk, mijn haar te dun, mijn wimpers onbestaande, mijn kuiten te dik, mijn borsten afschuwelijk, …

Daarom heb ik er zoveel mogelijk aan veranderd :

  • Mijn handen minder breed maken door extra lange nagels te hebben. Met hulp want zonder kon ik ze niet lang houden.
  • Ik ben al 2 keer in mijn leven mager genoeg geweest, naar mijn idee, en toen was ik diep ongelukkig. Dus dat hoeft niet meer voor mij. Liever dik maar gelukkig.
  • Ik heb mijn haar rood (echt rood – niet rost) gewild om het toch speciaal te maken. Ik ben er na lang zoeken in geslaagd en heb het toen nooit meer gekleurd. Ik had mijn doel bereikt en het was ook niet dàt. Voor ik het gewenste kleur had gevonden heeft het vele kleuren gehad : rost, oranje, acajou, blond-achtig, … Ja, fijn haar kan je niet dik maken door te kleuren, hé.
  • Ik heb nog extensions gehad maar dat was ook moeilijk leefbaar na een tijdje.
  • Toen ik hoorde dat je kon je benen laten breken en ze met een medisch toestel kon laten verlengen, heb ik dat overwogen maar niet gedaan. Ik veronderstel dat er geen dokter zou toestemmen.
  • Ik heb een borstcorrectie laten uitvoeren, zonder extra vulling, en die zien er nu uit zoals ze moeten zien voor iemand van mijn leeftijd.
  • Ik overweeg om iets met mijn wimpers te laten doen. Ik heb onlangs gelezen dat er iets bestaat dat je voor enkele weken lange wimpers kan hebben. Maar ben ik niet oud om dat nu nog te doen ?

De rest zal moeten blijven zoals het is. Ik ben tenslotte ondertussen een 50-plusser en hoop dat ‘mijn fortuin’ gemaakt is …

Wel moet ik vermelden dat anderen me wel mooi vonden. Niet echt een beauty, Miss-kwaliteit, maar ‘ik had iets over me’, werd me gezegd. Ik heb dat nooit begrepen.

Het zit in de familie want ook naar mijn moeder, zus en nicht werd omgekeken. Ja, menig hoofden draaien zich nog een keer om wanneer we op straat lopen. Wij worden altijd bekeken. We zijn dat zo gewoon dat we er niet meer op letten of toch ten minste negeren. Buiten die keer dat een fietser zo aan het kijken was naar mij dat hij tegen een boompje reed en viel. Toen heb ik wel gelachen.

Zelfs nu nog, op mijn ‘hoge’ leeftijd, heb ik ‘bekijks’. Laatst nog zei mijn liefste :’Zie je het ? Ze kijken weer.’ Ik had het gezien maar zei niets. Ik zag ook dat hij apetrots naast me stond.

Zelf vind ik dat schoonheid, of het gebrek daaraan, weg valt van zodra je met de persoon praat en ze leert kennen. Schoonheid komt van binnen uit. Een mooi iemand met een rotkarakter wordt zeer vlug lelijk, in mijn ogen. En omgekeerd.

Wanneer we ons vel afdoen, zijn we allemaal even lelijk …

17 thoughts on “Schoonheidskonigin.

  1. Pingback: Schoonheidskonigin. | Wijvenblogs

  2. Grappig dat mensen zichzelf vaak lelijk vinden, terwijl anderen heel anders tegen hen aankijken. Het komt heel vaak voor. Ik heb dat zelf met vroeger. vond mijzelf ook altijd lelijk, zeker vergeleken met mijn jongere zusje, een goedlachs meisje dat veel aandacht kreeg (achteraf logisch – ik keek nogal neutraal). Maar als ik nu fotootjes van toen terugzie, valt dat heel erg mee. Ik was best een leuk kind om te zien. Leuk beautyblog!

  3. naar de foto’s te oordelen die ik hier al zag, moet ik zeggen dat al die vooroordelen die je over jezelf hebt, wel onterecht zijn, Mich
    Ik zou het nooit overwegen om iets aan mezelf te laten veranderen, of dat te vragen aan wie dan ook…

  4. Je hebt al veel uitgeprobeerd zeg! Extensions heb ik ook een tijdje gewild, omdat mijn haar bij het langer worden afsterft en ik wil zo graag eens echt lang haar hé!
    Je bent maar zo mooi als je je zelf voelt. Maar aan al die starende mannen te zien ben jij toch “geen misse” 😉

    • Ik wilde lang en dik haar en heb dat gehad … voor een tijdje.
      Ik heb nog vergeten te vermelden dat ik ook mijn tanden ‘gearangeerd’ heb.
      Ik weet niet waarom ze staren en soms is dat echt niet leuk, maar toch liever zo dan anders. 😉

Geef een reactie

