En nog is het niet gedaan.

Neen, de problemen met water zijn hier nog niet voorbij. 😦

De keukenkraan doet het prima, zo ook de nieuwe wasmachine. Het is nu de doorstroom gasboiler die opspeelt.

Het is al geruime tijd dat ik ondervind dat het water maar net warm genoeg meer is. Mijn schat zei dat het nog goed was voor hem, dus deed ik niets. Toen hij deze week het ook te koud vond, moest er iets gebeuren. Ik wilde eigenlijk wachten tot het terug warmer werd omdat het douchewater dan niet zo warm moet zijn, maar dat kan nu dus niet meer.

Toen de boiler donderdag ochtend niet wilde aanslaan, vond ik dat de maat vol was. Ik stond erbij te tieren en dacht al dat ik een halve dag verlof zou moeten bij nemen want ongewassen naar het werk gaan, zie ik niet zitten. Ik zou denken dat ik stink en mijn collega’s ambeteer met mijn geur. Gelukkig besloot het onding toch warm water te produceren zodat ik me kon wassen … in lauw water. Brrr !

Ik weet dat er geen kalk aan de leidingen blijft kleven omdat ik, in de tijd, gekozen heb voor plastieken buizen. Daarom dat ik alle zeefjes in de kranen en toevoeren uithaal. De kalk kan gewoon weg spoelen.

Deze ochtend heb ik toch eens de kraan afgenomen en, zoals verwacht, geen kalk te zien. Dus zal ik straks bellen naar een firma om de boiler te komen nazien. Hopelijk moet er geen nieuwe komen of ik weet direct weer waarvoor ik ga werken …

12 thoughts on “En nog is het niet gedaan.

Geef een reactie

