Belofte maakt schuld.

Aangezien we er enigzins in geloven, hadden we elkaar beloofd om ‘iets te laten weten’ wanneer iemand van ons aan de ‘andere zijde’ zou komen.

Ik kan de uren niet tellen dat mijn moeder en ik, toen ik nog kind was, hierover bezig waren. We zouden komen spoken naar elkaar of in een droom contact maken of op een andere manier laten weten dat alles goed is met de overledene.

Ze heeft woord gehouden !

Enkele dagen na haar overlijden heeft mijn zus een droom verteld. Zus liep rond in moeders huis en vond het ene mooie stuk na het andere. Ze viel van de ene verbazing in de andere en zei telkens :’Ik wist niet dat dit hier stond.’ Haar conclusie was dat moeder haar huis heeft getoond aan zus zoals zij het zag : vol prachtige dingen. Logisch dat ze dit aan mijn zus getoond had want ze was zo graag in haar huisje met al haar (mooie) spulletjes bij zich, die mijn zus maar niets vond.

Ook ik heb gedroomd enkele nachten na haar overlijden. Ik was weer eens op wandel en stond op een plein. Opeens hoorde ik iemand in mijn oor fluisteren van langs achter : ‘Alles is (komt?) goed.’ Ik was zo verbouwereerd dat ik het maar half begrepen heb. Ik draaide me om en zag 2 figuren in de verte weg wandelen. Ik wist op slag dat het mama was (met misschien papa ?).

In elk geval was ik gerust gesteld. Ze had het me laten weten, zoals we afgesproken hadden al die jaren geleden.

15 thoughts on “Belofte maakt schuld.

  1. Mijn moeder is overleden 3 maanden voor mijn man, en toen ik in zak en as zat door alle miserie heeft ze me in een droom ook een ‘kick in the ass’ gegeven. Dat ik me niet mocht laten gaan, dat de kroost me nodig had … Het heeft me op dat moment wakkergeschud

  2. Ik geloof dat de overledenen over ons waken! Ik droom regelmatig van mijn hond die drie jaar geleden stierf, net op momenten dat ik een hart onder de riem nodig heb.

  3. Goh, meid ik wist niet dat jij er ook zo mee begaan ben. Ik loop daar niet mee te koop, want ik wil niet dat ik zweverig zou overkomen. Hetgeen ik totaal ook niet ben in real life.

    Maar ik kan je ook verhalen vertellen en niet enkel dromen maar dingen die mij echt overkomen zijn na een overlijden van familie!

    Kreeg kou toen ik het las bij jullie!

      • Je moet zeker het boek “Kijk, ik ben er nog! ” (Carla Schouterden – Guy Vanderlinden) eens in huis halen. Dat is een dame die haar zoon heeft verloren in een auto-ongeluk en dan samen met Guy een boek heeft geschreven.

        In dat boek staan getuigenissen van anderen opgetekend. Ik geef je enkel nog mee dat ik het boek al uiteen gelezen heb. Ik herlees het met momenten.

        Ik dacht dat ik jou adres (e-mail) nog had maar blijkbaar niet meer 🙂 Voor meer te vertellen… 🙂

Geef een reactie

