En wat hebben we geleerd ?

Eens buiten komen doet toch veel aan een mens. Je ziet vanalles en hoort de vreemdste dingen. Wat me gisteren opgevallen is :

  • Dat het verkeer zeer langzaam geworden is net voor de Smedenpoort zo rond 16u30 en dat daardoor op tijd komen moeilijk is.
  • Dat er veel egoïsten op de baan zijn.
  • Dat iemand cash geld geven zonder kwitantie toch misschien niet zo slim is.
  • Dat (veel) geld uittellen in briefjes van 50 euro veel tijd in beslag neemt.
  • Dat een verkoop van een huis regelen, wanneer een curator in het spel is, de kopers danig de stuipen op het lijf kan jagen.
  • Dat ik nog steeds iedereen kan overtuigen dat alles goed komt omdat ik een vrouw van mijn woord ben.
  • Dat, wanneer mensen zenuwachtig zijn, ze de vreemdste dingen aan me toevertrouwen.
  • Dat mijn broer en zus zeer ‘geciviliseerd’ doen wanneer ze elkaar irl zien.
  • Dat ik nog steeds ‘the middle (wo)man’ ben tussen hen.
  • Dat ik nog steeds de ‘go to’ persoon ben wanneer er iets moet gedaan worden en dat ik er nog steeds in tuimel. Sucker dat ik ben.
  • Dat ik blij was om terug thuis te zijn.

Wat me ook opgevallen is :

  • Dat onze kerstboom in bloei staat :

    

  • Dat mijn schat ein-de-lijk de kerstversiering heeft afgenomen. De boom moet het nu buiten zien te redden.

 

  • Dat we soms bezoek krijgen van een kat en, moest ik niet beter weten, hij de vader zou kunnen zijn van onze Toyah.

   

  • Dat ik opeens merk dat er water komt vanonder de wasmachine of droogkast. Gedver ! Ik weet weer wat gedaan en, hopelijk niet, waaraan mijn geld te spenderen.

 

10 thoughts on “En wat hebben we geleerd ?

  1. Oesje. Dat laatste is niet echt leuk om te lezen. Hopelijk is het maar een kleinigheidje.
    Raar dat die boom (of boompje) buiten gezet is op het moment dat het heel hard vriest. Niet logisch hé.
    Mooie foto’s. Die kat zit goed in zijn pels. Hij zal niet rap koud hebben.

    • Zwijg me ervan ! Eerst de kraan in de keuken, dan de wc, dan volgende week weer de kraan in de keuken en de wasmachine. Zo blijf ik bezig, hé. 😦
      Hopelijk de herstelling aan je pc niet te duur uitgevallen ?

  2. Leuk, die verplichte gelduitgaves net op momenten dat je ’t niet verwacht… en een wasmachine is toch iets waar je niet makkelijk zonder kan he!
    En die kerstboom, proficiat dat die ’t zolang heeft uitgehouden, en hij leeft dus duidelijk nog!
    Proficiat met de verkoop alvast.

Geef een reactie

