Dan is het er toch van gekomen. En hoe !

Het huis van ons mama is verkocht ! Hoera !

Ik was al enige tijd in onderhandeling met een koppel. We waren eindelijk aan een (voor ons)  deftige prijs gekomen toen ik opeens telefoon kreeg van de agence dat ze een koper hadden. Ze wilden aan de telefoon niet zeggen hoe hoog/laag het bod was. Mijn zus ging het persoonlijk vragen en het was niet de vraag prijs. Het bod hebben we geweigerd.

’s Avonds belde de agence nog eens om me te overtuigen het bod te aanvaarden ‘want we zouden er toch niet meer voor krijgen’. Ik hield voet bij stuk en zei dat ik het nog liever in brand stak of een jaar liet staan voor ik nog 1 euro van de prijs afdeed ! De dame van het immokantoor had het (eindelijk) begrepen.

De volgende dag belde ze terug : de kopers hadden hun bod verhoogd maar ze wilde weer niet zeggen met hoeveel.  Ik zei nog eens dat het de vraagprijs moest zijn of anders : no deal ! Enkele minuten later belde ze me terug : ze waren bereid de vraagprijs te geven. Hoera !

Hoera ? Niet echt, want mijn kopers waren ook zeer verzot op het huis en wilden het huren vanaf 1 april zodat ze aan de werken konden beginnen nog voor de akte verleden was. Ik had al een band met die mensen en er waren nog voordelen. Alleen de prijs moest nog iets omhoog.

Toen ik dat zei tegen de dame aan de telefoon was ze niet gelukkig. Ze dacht haar commissie te ontlopen. Ik heb haar dan uitgelegd hoe het ineen zat en dat ze zeker haar vergoeding zou krijgen. Ze draaide bij.

Ik heb gebeld naar mijn kopers om te zeggen dat er andere mensen waren die bereid waren de vraagprijs te geven. Ze waren (opeens) ook bereid om de volle pot te betalen, dus was voor mij de keuze gemaakt. Het huis was voor hen !

Ik heb toen contact opgenomen met het immokantoor, mijn zus, mijn broer, mijn kopers, de notaris en iedereen was akkoord. Oef ! Nu zeker : Hoera !

Vrijdag gaan we de compromis tekenen bij de notaris.

12 thoughts on “Dan is het er toch van gekomen. En hoe !

  1. Ik begin al te stressen bij het gedacht dat ik ooit een huis zou moeten gekocht krijgen, laat staan dat ik kalm blijf als ik er ooit eentje moet verkopen. Er komt zoveel bij kijken immers!

Geef een reactie

