Ambetante maandag.

Ik had deze ochtend helemaal geen zin, GEEN ZIN ! om zo vroeg op te staan. Zoals in die reklame wilde ik nog in mijn warme bedje blijven liggen. Maar plicht roept en ik had al helemaal geen zin om nu al een dag verlof eraan te hangen dus ben ik braafjes opgestaan en heb me klaar gemaakt.

  • Dat ik de ruiten van mijn altijd-buiten-verblijvende Mia moest ontvriezen, binnen- en buitenkant, kon er nog net bij.
  • Dat ik naar het werk moest, was er bijna teveel aan !
  • Het feit dat ik ‘van telefoon’ ben deze week, kon mijn humeur amper verbeteren.
  • Dat de computers maar half werkten, kon me ook niet opbeuren.
  • Dat de eerste bellers nogal niet-vriendelijk waren, was er bijna over.

Gelukkig heb ik aangename collega’s die me doorzien hadden.  Mijn luid en herhaaldelijk gevloek had er niets mee te maken. Niets, zeg ik je ! Ze hebben me er weer door geholpen door me voorzichtig te plagen. En te dreigen een volle emmer water over me te gooien als ik niet ophield. Ook hun leuke weekend-vertellingstjes deden me deugd.

Toch was het nog niet volledig weg toen een collega trakteerde, rond de middag, met Picon omdat ze voor de 2de keer in enkele weken tijd grootmoeder is geworden. Ik lust niet graag Picon en had geen zin in Rodenbach. Stel je voor ! Van dwarsheid heb ik dan toch een glas Picon gedronken, wat ik me direct nadien beklaagd heb.

Het eten deze middag was niet speciaal lekker. Hoe zou dat komen ?

De namiddag was iets beter omdat ik bedacht dat ik binnen enkele uren naar huis kon. Strange but true !

Normaal gezien heb ik er weinig last van op maandag en is het eerder de dinsdag die voor mij een ‘ambetante’ dag is,  maar vandaag : I don’t like mondays ! En hoe !

2 thoughts on “Ambetante maandag.

Geef een reactie

