Mijn routineus, aangenaam leventje.

Ik vind van mezelf dat ik mijn leventje goed heb geregeld. Net de juiste balans van werken en thuis zijn. Zo nu en dan eens een voorstelling of optreden mee pikken. Soms eens waanzinnig veel foto’s gaan nemen. Net genoeg verdienen om alles betaald te krijgen en zelfs eens een zottigheid kunnen veroorloven en/of iets verbeteren aan ons huisje. Ja, er zijn er die het moeilijker hebben dan ik.

Ik heb 2 routines. Eéntje wanneer ik ga werken en ééntje wanneer ik thuis ben. Dat is, normaal gezien, elk de helft van de week.

Wanneer ik ga werken gaat de wekker af om 6u05. Mijn schat staat dan op, ik blijf nog 2 keer 9 minuten soezen en soms heel diep slapen. Mijn kleine poes komt dan ook meestal bij me liggen onder de lakens.

Om 6u23 druk ik de wekker af tot de volgende dag en sta op. Doe de gordijnen open, bekijk de straat en ga naar beneden. Ik geef mijn liefste een zoen – hij zit aan de pc, geef de poezen ‘specialekes’ en eten, ga plassen en drink mijn glas multivitamines uit. Na de douche en ochtendsmeersels doe ik mijn werkkleren aan en ontbijt. Tijdens mijn sigaret scheert mijn mannemens zich. Terwijl hij onder de douche staat poets ik mijn tanden. Nog een slok thee, alles in de vaatwas dumpen, het eten van de poezen controlleren, eventueel nog bij geven en het is al lang tijd om te vertrekken.

Ik kom rond 7u30 aan op mijn werk. Iedereen van mijn dienst een pootje geven, pc aanzetten, thee maken, alle nieuwigheden lezen, een mail sturen naar Stef en ik kan starten.

Over de middag ga ik meestal eten bij ‘de buren’ van de Belastingen. We mogen in hun refter een warme maaltijd nuttigen voor een zeer democratische prijs. Mijn schat doet hetzelfde waar hij werkt.

Rond 16u30 rij ik terug naar huis waar mijn lieve poezen blij zijn me te zien. Ze krijgen dan opnieuw enkele Tempations en vers eten & drinken. Een extra knuffel en spelen hoort daar ook bij.

Vlug mijn werkkleren uit en huiskleren aan, koffie maken, pc en radio aan en de post sorteren. Alles wat niet voor mij is en ook alle reklame vliegt op een hoop voor mijn wederhelft. Hij kan zich daar mee bezig houden, ik niet.

Niet lang na mij komt hij ook thuis, eventueel met boodschappen die hij netjes opbergt. Hij houdt zich bezig met het een of het ander terwijl ik aan de computer zit. Meestal kijkt hij dan nog naar iets dat ik al gezien heb of niet moet zien en ik blijft aan de pc.

Rond 18u30 (soms later) kom ik bij hem zitten en kijken we samen. Ons avondeten bestaat meestal uit krakotten met ‘iets’ op, aan de salontafel voor de tv. Ik brei de hele avond en probeer hem wakker te houden.

Rond 23 uur gaat hij dan al naar boven, terwijl ik nog voor de poezen zorg, alles afruim en in de vaatwas steek en die eventueel aan zet. Een half uurtje na hem kruip ik ook in ons bedje. Hopelijk kan ik dan tegen middernacht de slaap vatten.

Wanneer ik niet moet werken sta ik pas rond 9 uur op, ontbijt langer, na de douche direct mijn huiskleren aan, pc veel vroeger, vind ik ’s middags wel iets om te eten (aan de pc of voor de tv), ga pas na 2 uur slapen.

Elke vrijdagvoormiddag (normaal gezien) komt de poetshulp. Terwijl zij bezig is hou ik me onledig met de tv-programma’s in de Humo – aan duiden wat we willen zien/opnemen. Ik probeer niet in haar weg te zitten tot ik de salon mag ‘terug zetten’ en neem plaats achter de pc. Dat is als ik niet om nieuwe nagels ga.

Meestal is zaterdag wasdag. 2 of 3 machtines worden gewassen en nadien in de droogkast gekieperd of bij mooi weer, buiten opgehangen. De volgende dag plooi ik alles mooi op en leg alles terug op zijn plaats. Ja, strijken doe ik niet.

’s Avonds gaan we soms naar een optreden of voorstelling. Dan missen we de tv-avond maar zien meestal wel iets dat minstens even goed/leuk is. Nadien komen we vlug naar huis zodat mijn mannemens zijn genomen foto’s kan in de pc laden, kiezen en enkele doorsturen naar MoonArtGallery, eventueel voorzien van een commentaar.

Heel soms gaan we naar vrienden of komen ze hier. Altijd leuk. Omdat we elkaar niet zo vaak zien weten we altijd wat vertelt.

Zoals je ziet heb ik het goed geregeld : ik doe weinig in huis, in de tuin mag ik niet werken (van mijn liefste), ga niet veel buiten, doe zeer veel wat ik leuk vind. Ja, my life is good ! Het mag zo blijven !

8 thoughts on “Mijn routineus, aangenaam leventje.

  1. wij hebben een rijk vriendenleven, en doen vaak hele plezante dingen. Ik help m’n vrouw bij het huishoudelijk werk waar ik kan, en verder veel pc-hangen.
    Optredens vind ik heel aantrekkelijk, zou er beslist méér willen doen (want muziek is een passie van me), ware het niet dat er zo veel gevraagd wordt voor en ticket tegenwoordig…

    • Wij hebben ook veel vrienden maar zien die vaker in de lente/zomer. We gaan dan meer naar optredens van oa die vrienden.
      Zo te horen ben je een ‘moderne man’. Goed van je !
      Tickets moeten betaalbaar zijn of we gaan (ook) niet.

  2. Ik deel één routine met jou! Thuiskomen en andere kleren aan. En uiteraard ook poezen eten geven, bak proper maken ’s ochtends..; etc.. wel tof dat je je dagindeling eens verteld! 🙂

Geef een reactie

