Goed begin.

Zie zo, de receptie op het werk hebben we ook alweer gehad.

Het was dit jaar van 9 tot 11 uur dat we aanwezig moesten zijn. Deze keer was dit letterlijk te nemen.

Het opstaan ging goed en me klaar maken ook. Mia was bereidwillig om me naar daar te brengen en vond de weg nog (bijna) helemaal zelf.

Mijn wangen zitten nog niet terug op hun plooi na meer dan 200 kussen gekregen en gegeven te hebben. Ik heb me beperkt tot 2 tassen koffie en 1 glas fruitsap. Geen chocomelk of boterkoeken of pistolets met ham/kaas voor mij. Zeker ook geen schuimwijn. Ik ben beter gewoon !

Ik moest niet helpen dus heb ik me onledig gehouden met kletsen met de collega’s over de voorbije Nieuwjaarsnacht en sigaretten roken in de rookruimte. Ik heb ook een verdwaalde bezoeker te woord gestaan.

De ‘worktalk’ hebben we achterwege gelaten en zullen we morgen doen. Ook voor morgenochtend is de stapel papieren die op mijn desk lagen. Dat zijn waarschijnlijk de veranderingen die al op papier staan.

Ik zal er nu mijn kopje niet over breken en zal het morgen allemaal wel horen, leren, merken, … Voor nu nog een rustige namiddag en avond voor de tv.

Mijn schat is ‘gaan eten’ met zijn werk en verwacht ik niet nuchter terug voor 19 uur. Hij zal het morgen wel voelen. De wilde ambtenarenfeestjes zijn voor mij voorbij. Ik heb echt geen zin meer om 2 dagen te recupereren en een ‘beetje niet goed’ te zijn. Ik ben oud geworden aan het worden. Of noemt men dat wijzer worden ?  😉

10 thoughts on “Goed begin.

  1. al die zoenen… ik probeer daar ieder jaar (tevergeefs) onderuit te komen. zou je ergens dikke NEPkoortsblaren kunnen kopen ter bestrijding van al dat irritant kusgeweld? Lijkt me wel een goed idee voor volgend jaar.

Geef een reactie

