Goeie voornemens en het is nog geeneens Nieuwjaar.

Nu het einde van ons verlof nadert en ik nog eens tegendraads wilde doen, heb ik aan mijn schat gezegd dat we naar het containerpark zouden. Na een zeer korte zoektocht op het internet wist ik dat het grootafvalpark, bij ons in de buurt, deze namiddag en ook morgen open zou zijn.

Ik wilde nog deze namiddag gaan, just in case mijn dienstenchequekuisvrouwke morgen (weer) niet kon komen. Ik zou dan morgen in de voormiddag moeten kunnen kuisen. 😦

Mijn liefste was bijna in shock van mijn mededeling : iets weggooien is niet zijn sterkste punt. Hij zou dan op zolder moeten ! Kan je er niet meer bij misschien ? Ik zal me er toch eens moeten van aan trekken, hé. (Je moet weten dat ik nooit op onze zolder kom en niet wil weten wat daar nog allemaal staat.) En ook nog  Maar Zoet, moet dat nu ? Ja, dat moet nu want anders komt het er weer niet van.

Na enig twijfelen en wachten (een mens weet nooit dat ik nog van gedachten verander) en geen tegen-argumenten vindend, is hij naar boven getrokken.

Enkele uren later is dit ‘wat echt weg mag’ :

 

Toch al de moeite, hé. Ik had hem dan eens meer tijd moeten geven. Wie weet hoe groot de stapel dan zou geweest zijn.

Gelukkig ben ik goed in ‘klasseren’ en zal ik alles in Mia krijgen zodat we maar 1 keer moeten rijden.

Nu nog hopen dat er niet teveel mensen hetzelfde idee hadden als ik en dat die containerparkmedewerkers een beetje gewillig zijn.

10 thoughts on “Goeie voornemens en het is nog geeneens Nieuwjaar.

  1. Ik had vroeger ook een exemplaar in huis die niets kon weggooien. Al ooit eens de oplage van Humo en Knack vanaf halverwege de jaren 80 tot 2009 samen gezien ? Wagens heb ik volgeladen ! Waarschijnlijk heb ik in mijn eentje een volledige papiercontainer gevuld …

    • Ik denk het wel : hij woonde al een jaar bij mij en ging nog alleen naar zijn appartement om ‘zijn post’. Ik heb hem helpen verhuizen en wat ik daar gevonden heb ! Niet te doen ! Het was ook bijna een container vol …
      Gelukkig is dit het (bijna) enige nadeel aan mijn schat of ik zou het ook niet vol houden. 😉

  2. euh, dit is heel herkenbaar.
    Vrouwlief hier komt ook nooit op de beide zolders, en ik vrees dat er nog een pak meer op het containerpark zou belanden als zij eens grote kuis zou houden… 😉

    • Er staat ondertussen zoveel op de zolder dat ik vermoed dat hij zelf niet meer weet wat allemaal. 😉
      Ik heb er geen last van, zolang ik niet op zolder moet zijn. Hij haalt wat ik nodig heb en wel vanaf.

Geef een reactie

