Het blijft bij stereo.

Mijn schat en ik hebben onze toestellen eens afgekoppeld om er eens goed stof van af te nemen. Daar werden we attent op gemaakt door de dvd-recorder. Dat ding produceerde bij tijden een heel vervelend geluid.

Ook wilde ik de video er van tussen. Die gebruiken we toch nooit meer wegens geen tijd. We hebben een HD digicorder die 55 % vol staat, een dvd-recorder die ook bijna vol is, een mediaspeler waarop zeker 35 films staan en ook nog 2 seizoenen van series die we volgen, 670 dvd’s (alleen films – series zijn hier niet meegeteld) waarvan zeker 1/3 nog te bekijken …

Na enig puzzelen doet alles weer normaal. Ook de nieuwe dvd/blu-ray speler is aangesloten.

Terwijl we toch bezig waren wilde ik de surround aanschakelen op de tv ipv op de dvd-recorder. Zo zouden we altijd kunnen genieten van het geluid dat uit de 5 boxen komt. Wat we ook probeerden : het wilde niet lukken ! Ik kan niet geloven dat een moderne tv geen mogelijkheid heeft om een surround op aan te sluiten ! We hebben de ‘boxen’ dan maar op de dvd/blu-ray aangesloten.

Zal wel weer aan ons liggen, vermoed ik. 😦

10 thoughts on “Het blijft bij stereo.

  1. Je zou eigenlijk wel verwachten dat video nergens nog echt gebruikt worden. Behalve misschien bij die-hards die zweren bij video zoals er nog altijd mensen zweren bij vinyl? Digitaal is niet altijd even goed dus kan ik me wel voorstellen dat er nog mensen liever hun vertrouwde video blijven gebruiken.

    • Neen, we kijken dan via een ander toestel naar dvd’s. 🙂
      Haardroger ? Mijn kop al eens gezien ? Geen haardroger nodig dus geen in huis. Of misschien wel ergens ene, maar ik zou moeten zoeken. 😉

  2. moet ik ook nodig eens doen maar ik durf niet 🙂
    maar het is inderdaad bijna niet bij te houden ook, mijn surround is zo’n 4 jaar oud, Kenwood 7.1 met Jamo-boxen. ik wou toen echt eens het van het om daarna voor een tijdje gerust te zijn. 6 maand geleden kocht ik een blu-rayspeler, blijkt dat de Kenwood geen hdmi-aansluiting heeft! keuze tussen scart, coax of fiber! gelukkig waren er enkel twee dvd-spelers op aangesloten en kon ik er daarvan een missen.
    al kijk ik praktisch alles nu via de BR-speler. door die upscalling zijn de dvd’s zelfs enorm veel beter dan in een dvd-speler, vind je niet?

  3. We hebben er niet meer naar gekeken, die surround bedoel ik. Het zal wel zijn tijd mee gaan en bij aankoop van een nieuwe zullen we dan wel uitkijken dat het op de tv kan aangesloten worden …
    Ja, dvd via BluRay lijkt ons ook beter.

Geef een reactie

