Boel bij de tennisclub, gered door een komiek.

We hadden meeval : het optreden van Piv Huvluv kon niet doorgaan op de dag dat De Striep zijn 30 jaar vierde. Iets van het kontrakt dat door de Post was teruggezonden wegens onvoldoende gefrankeerd en zo dacht Piv dat het niet doorging en is hij naar Arno gaan kijken. Wij gelukkig, want op die avond was er nog RRFFF.

Toen mijn schat dus een uitnodiging kreeg om het optreden gisteren bij te wonen waren we gelukkig want we hadden al op het internet gezien dat hij goed was.

Mijn schat wist waar het optreden zou doorgaan en zou mij navigeren. Yeah, right. Je moet weten dat mijn liefste mij elke keer minstens 1 keer laat omkeren wegens verkeerd gereden. Hij wist me te vertellen dat het in ‘De Blauwe Reiger’ was. Weet ik veel waar dat is !?! Ewel, nabij de Polderbeek. Ken ik ook niet. Enfin, hij zou het me wel tonen. Mmmm.

In de gietende regen vertrekken we. Ik rij naar de Oostendsesteenweg, mijn laatste referentiepunt. Ik rij rustig, het giet ouwe wijven, tot mijn schat zegt : ‘Hier was het vroeger’. Ben ik vet mee. Ik rij verder en we komen aan wegenwerken. Versmalde rijvakken, onzichtbaar door al het water, en hekkens langs de kant van de weg. Ik rij trager want zie bijna geen steek door de regen maar ook doordat de straatverlichting niet werkt. Opeens roept hij : ‘Hier in ! Hier in !’ Ik rij er voorbij en stop aan de kant van de weg. Hij roept me heel opgewonden toe dat ik er voorbij ben ! Ik ben niet doof, hé, maar zou het zo wel worden. Ik leg hem uit dat ik daar niet kon inrijden want dat was de oprit naar de Expressweg. Hij begrijpt er niets van. Ik draai mijn kar en rij traag terug, kijk goed en zie dat er tussen de hekkens een opening is waar nog wagens inrijden. Ik volg hen en we komen op een soort parking. ‘Zie je wel dat het hier was ! Ik heb nog zo gezegd in De Blauwe Reiger !’ Aangezien ik niet weet wat de Blauwe Reiger is , kan ik moeilijk weten waar het is. Dat is de tennisclub waar ik vroeger ging spelen. Ik heb je toch zonet getoont waar het vroeger was ? Liefste, ik ben nooit lid geweest van een tennisclub, hé. Hoe zou ik dat nu moeten of kunnen weten ? We waren nog niet aangekomen en het was al boel ! In plaats van boos te worden, ben ik beginnen lachen en heb gezegd : dat wordt morgen een leuk blogstukje ! Zeker weten ! Hij keek maar beteuterd.

Ik kan je nog meegeven dat Piv Huvluv ons meer dan 2 uur heeft vermaakt met zijn grappen en grollen. Hij is zeker de moeite waard om eens te gaan zien.

De terugweg is zonder problemen of discussies verlopen. Gered door een komiek.

8 thoughts on “Boel bij de tennisclub, gered door een komiek.

Geef een reactie

