Vier vijfden.

Verleden week was er wat beroering omdat onze vrijwillige vierdagenweek nog niet ondertekend en zo verlengd was. Daarom was het van onze electronische aanwezigheidsagenda verwijderd.

Deze week hebben we gezien dat de codes er terug op stonden. Blijkbaar is het voor mij nog goedgekeurd, mits jaarlijkse verlenging, tot 31 december 2015. Hoera !

Wat er op 1 januari 2016 staat te gebeuren weet ik niet. Ofwel ben ik al steendood tegen dan, ofwel heb ik dan al de Lotto gewonnen en ben ik in volledige loopbaanonderbreking, ofwel zijn ze tot hun verstand gekomen en hebben ze de pensioenleeftijd zodanig verlaagd en de bedragen zo opgetrokken dat ik ‘op rust’ ben gesteld.

Als ik mag kiezen : voor mij liefst een van de laatste 2. Dankt U !

Bij mijn collega staat het tot aan haar 65 jaar ! Ha ! Ze weten daar in ons Hoofdbestuur toch al dat ik niet van plan ben om zo lang te blijven werken. Zo goed kennen ze me toch al. 😉

Wat er aan de regeling verandert is (weddecomplement afschaffen of niet meer volledig laten meetellen voor het pensioen of iets anders) weet ik nog niet. Dat zal ik later wel horen en ondervinden. Ik ben allang blij dat ik mijn goed geregeld leventje niet moet ondersteboven gooien en kan blijven verder werken zoals ik, en mijn collega’s/chef’s, gewoon zijn. Om nu opnieuw voltijds te moeten gaan werken ? Dat zou ik echt niet zien zitten !

