Onderzocht, gezond bevonden en een prik.

Al meer dan een week zijn we aan het proberen om onze poezen in hun reistas te krijgen. Ik had bericht gekregen van de dierenartse dat het tijd is voor hun jaarlijkse prik tegen de katteziekte en de katteniesziekte.

Al meer dan een week proberen we elke avond, rond 17 uur, om ze alle 2 binnen te houden/krijgen en al elke avond is er 1 die ontsnapt naar buiten of niet naar binnen komt. En natuurlijk zien we de ontsnapte dan niet meer terug tot wanneer het te laat is.

We hebben alle 2 krabbels op onze handen en voorarmen als bewijs van de gevechten … die we verloren hebben.

Als er dan al 1 in zijn reistas geraakt was, maakte die zoveel kabaal dat de andere in blinde paniek hun luikje eraf liep. Je zou denken dat ze naar hun dood moeten en niets is minder waar !

Deze avond, ik was op weg naar huis, kreeg ik een sms van mijn schat dat het huis volledig afgesloten was en dat ze alle 2 binnen waren. Het was nu of nooit ! Thuis gekomen heb ik eerst de kleine poes in een tas gedraaid (ik kan het niet anders omschrijven). Zij maakt minder lawaai eens ze erin zit. Dan de grote kater bij zijn nekvel gegrepen en zijn voorpoten vast gehouden en hem in de andere tas gewurmd. Oef ! Eindelijk geslaagd.

Zijn geklaag was zo jammerlijk dat je er bijna compassie mee kreeg. Bijna, zeg ik, want alhoewel ik hem goed vast had, stond ik toch vol krabbels, tot bloedens toe !

Tijdens het korte ritje naar hun dokter is het een gejank van jewelste. Eens daar steek ik mijn hand in elke tas en streel hen. Zo zijn blijven ze rustig en stil.

Dat we een half uur te vroeg waren kon me niet schelen. We waren meer dan bereid om te wachten. Toen we na een kwartiertje toch al in de consultatieruimte mochten, wilden ze niet meer uit hun tassen. Zo mak als lammetjes zaten ze, elk op beurt, op de onderzoekstafel ! Ware het niet voor onze ‘oorlogswonden’ of de arts geloofde dat ze altijd zo tam waren.

Het onderzoek duurt maar enkele minuten : kijken in hun mond, oren en ogen. Een prik in hun nek en ontwormingspil in hun keel. Nazien of ze geen vlooien/teken hebben en ze zijn klaar. Het duurt begot bijna langer om te betalen dan om hen te onderzoeken !

Zo’n gedoe om niets ! Kon ik het hen maar uitleggen …

Dit zijn foto’s van verleden jaar :

Enfin, zij en wij zijn er weer vanaf voor een jaar. Hopelijk gaat het dan vlotter.

6 thoughts on “Onderzocht, gezond bevonden en een prik.

  1. Wij gaan voor het einde van het jaar ook. Een concert van miauwtjes alsof de slachtbank eraan zit te komen. En de stilste thuis is daar de grootste durver en omgekeerd.

    Maar dan zijn ze weer een jaartje save… met al dat geprik. 🙂

Geef een reactie

