RRFFF, dag 5.

We hebben al een routine gevonden : samen ontbijten, pc-en tot het middageten klaar is, voor de tv eten en zoveel mogelijk naar opgenomen dingen kijken want de digicorder geraakt stilaan vol, ons klaar maken en vertrekken. Zelfs onze poezen geraken het al gewoon.

Ik had gisteren helemaal geen zin om me klaar te maken en naar Brugge te rijden. Ik was (het) moe. Er waren geen Q&A’s voorzien dus zouden er weinig foto’s moeten genomen worden. De films konden me op dat moment gestolen worden. Het vooruitzicht om met Mia de Kia te rijden heeft me over de streep getrokken. Alle vorige dagen zijn we met de fiets gegaan maar gisteren regende het (een beetje) dus kon ik dat als excuus gebruiken om met Mia te gaan. Ja, ja, les excuses s’ont fait … Zo heb ik toch 3 mooie films gezien.

Dat er minder publiek was dan de vorige dagen, toch in de Liberty waar wij waren, heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat 1 november nog steeds in familiekring wordt gedaan (vieren is hier niet het juiste woord, hé). Aangezien ik ‘mijn’ doden heel het jaar door in mijn hart meedraag en we niet naar kerkhoven gaan, was gisteren dus een dag zoals een ander maar dan wel een vrije/betaalde dag. Zo ook vandaag. Lang Leve De Staat !

Maar we dwalen af.

De eerste film op ons programma was : Caught Inside van Adam Blaiklock, een Australische psychologische thriller. Het gaat over enkele vrienden die een jacht huren om te gaan surfen. Het zouden enkel de 4 vrienden zijn, zonder meisjes, maar 1 brengt zijn lief en haar vriendin mee. Het haantjesgedrag blijft niet uit, met alle gevolgen vandien.

Het is een goeie film maar het kon beter. De prachtige beelden maken veel goed maar de acteerprestaties bleven iets uit. Een zeer leuke film voor zondagavond van uit je luie zetel voor tv.

De 2de film was The Howling Reborn van Joe Nimziki, een stevige film over weerwolven. Een schuchtere jongen heeft op de laatste dag van school opeens het lef om zijn mooie medestudente, waar hij al jaren stiekem verliefd op is, aan te spreken. Hij ontdekt dat er meer in hem zit dan hij had verwacht.

Het is een mooie combinatie van tienerromances, actie en angst dat het beest in je naar boven haalt. Zonder overdreven bloed, moest de film het eerder hebben van de spanning en het verhaal. Ik ben zeer blij dat ik deze gezien heb want de acteerprestaties waren subliem en alles klopte in het plaatje. Voor deze film zou ik naar de cinema gaan en dat wil al veel zeggen !

De laatste film van de avond was Freerunner van Lawrence Silverstein. Het gaat over, euh, freerunners (is een dicipline om zo snel mogelijk door een stad te lopen en dat zoveel mogelijk in een rechte lijn van punt A naar punt B, toch in deze film) die meedoen aan races voor een geldprijs. Bij de laatste race worden ze gekidnapt, krijgen ze een halsband met explosieven aangesnoerd en moeten ze opnieuw racen, nu tegen de tijd en om te overleven, zodat rijke stinkerds op hen kunnen gokken.

De stunts van de freerunners waren zeer spectaculair om te zien maar de acteerpresaties bleven achterwege, daardoor kwam het verhaal zwak over. Met wat ik nu weet, zou ik die film zelfs niet progammeren mijn digicorder. Moest het toevallig opstaan zou ik wel blijven kijken op de stunts ze zien. 

Ik ben blij dat ik uit mijn luie zetel ben gekomen. Bedankt RRFFF  voor het vertonen van de films en ook voor het publiceren van oa onze foto’s! Check it out !

4 thoughts on “RRFFF, dag 5.

  1. De trailer van die laatste film zag er uit als een kruising tussen The Running Man (met Arnold Zwarteneger) en Wedlock (met Rutger Hauer) en beloofde eigenlijk niet echt veel meer dan spektakel. Niet de moeite om voor naar de cinema te gaan dus.

    • Voor nu nog gelukkig, ja. Ze spreken er ook van om hier allerhande voordelen af te nemen. We zullen zien, maar ik weet nu al : dat zal de productie niet ten goede komen …
      Ik heb al een filmpunthoofd ! 😀

Geef een reactie

