Mia – nagels – bloed – bril.

Het is beslist : mijn auto krijgt de naam MIA de KIA. Een stoere naam voor een stoere auto. Want vergis je niet : hij is een hij ! Zoiets als A Boy Named Sue. Het zal hem sterker maken in de grote, boze wereld. Ja, het kan er gemeen aan toe gaan op de parking tussen alle geparkeerde auto’s onderling, wanneer de mensen slapen. Ha ! Dacht jij soms dat ze daar heel de nacht mooi bleven staan ? Neen, hoor ! Zeker niet ! Waarom zou ik anders mijn auto parkeren op een bepaalde plaats om hem de volgende ochtend op een andere plaats terug te vinden ? Ik, een slecht geheugen ? Maar ba neen, gij. 😉

Ik ben vandaag om nieuwe nagels gegaan. Ik mocht vroeger komen want er had iemand afgebeld. ‘Zo hebben we meer tijd’, zei ze nog. En of ! We hebben zo zitten kletsen dat ik er een uur langer dan normaal heb gezeten. Ja, het was als een gezellige koffieklets met dat verschil dat ik ben buiten gekomen met weer kortere nagels in een mooie, nieuw kleurke. 🙂

Dan vlug naar huis om iets te eten en dan naar het nieuw bloedgeverscentrum aan het Stationsplein. Je kan nu doorlopend bloed/plasma/plaatjes geven. Een hele verbetering. Na enig zoeken, want het is echt niet goed aangeduid, had ik het gevonden. Ik mocht direct mijn papieren invullen, direct bij de dokter langs, het attest voor mijn werk ontvangen en dan … wachten. Er was maar 1 iemand voor bloedafname en er waren al 4 wachtenden voor me ! Gelukkig heeft er iemand van de plasma/plaatjes bijgesprongen of ik zat daar nog ! Mijn bloed stroomde weer vlug, een Fanta Citron achteraf, en ik kon beschikken. Een goede daad verrricht en vooral een dag verlof verdiend. 😉

Terwijl ik daar toch in de buurt was, ben ik achteraf binnen gesprongen bij Pearl. Mijn ene bril wilde ik niet meer aandoen omdat het zo op mijn zenuwen werkte. Het voelde niet meer goed op mijn hoofd. De andere had een lam armpje en dat vond ik ook niet leuk. De lieve jonge man heeft ze zo behandeld dat ik weer tevreden ben over alle 2. En dat gratis en voor niets !  Hoe het komt dat er steeds een damp op komt kon hij moeilijk verklaren. Ik zal vochtige ogen hebben, zeker ? Het kan zeker niet door mijn lange wimpers komen want ik heb er bijna geen. Enfin, niet droog kuisen is de boodschap. Maar dat begrijp ik niet goed : ik moet toch wrijven tot het droog is ? Ja, ja, zal wel aan mij liggen. 🙂

5 thoughts on “Mia – nagels – bloed – bril.

  1. ge moogt gij niet zo naar boven blazen, hé, dan bedampt dat natuurlijk 🙂

    Serieus even: ben je zeker dat er damp op komt? Want mijn grootmoeder zei dat ook altijd over haar bril en achteraf bleek er wat mis met haar ogen en niet met haar bril…

Geef een reactie

