Banaal.

Ik was van plan om hier een leuk stukje te zetten over ‘De mannen’, het theaterstuk dat we gisteren gezien hebben in de Stadsschouwburg. Een schitterende Chris Van den Durpel, Bob De Moor, Mieke Bouve en Daan Hugaert, meer was er niet en meer was er ook niet nodig om je steengoed te amuseren.

Ook was ik van plan om te zeggen dat ik vandaag om mijn ‘nieuwe’ auto ben gegaan. Het is dus geen Sorento maar een Carens. Ook goed, iets minder groot, champagne kleur, 4 wielen die meestal tot op de grond komen en geen die op punt staat af te breken.

Waarom schrijf ik daar niet veel over ? Omdat we deze ochtend weer eens met onze neus gedrukt werden van het feit dat het leven zeer vergankelijk is ! Zeer vroeg kregen we, op het werk, telefoon en iedereen dacht dat het iemand was die belde voor een dag verlof of ziekte. Neen, het was erger : een collega heeft deze ochtend haar man dood aangetroffen. Hartaderbreuk.

Hij zou in december 56 jaar geworden zijn. Ze zouden in december een verre reis maken. Binnen enkele jaren zou hij in brugpensioen gaan en zouden ze een wereldreis maken. Ze hadden nog zoveel plannen. Wat ze vandaag heeft moeten plannen is zijn uitvaart …

Zij is 46 jaar, weduwe, ze heeft geen eigen kinderen, de relatie met die van hem zal waarschijnlijk vlug verwateren, zij komt altijd in een leeg huis, alleen wonen, alleen leven, alleen slapen, alleen verder moeten, overal alleen naar toe, … Ze heeft wel een dichte band met haar familie maar dat is toch niet hetzelfde.

Hij komt nooit meer thuis ! Ik mag er niet aan denken !

Alles is me nu banaal …

14 thoughts on “Banaal.

  1. Daar denk ik soms ook over. ’s morgens ben je nog springlevend en ineens tjakka, gedaan. ’t Zou niet mogen.
    Een pleidooi om niet uit te stellen tot morgen wat je vandaag ook kan. (Leuke dingen dan).
    Erg.

Geef een reactie

