Halve Maan.

We hebben deze namiddag onze SOFI-uren opgenomen. Dat zijn 3 uren per jaar die we krijgen om sport of teambuilding gerelateerde activiteiten mee te doen.

Vorige jaren gingen ze ergens wandelen (met gids) en ben ik natuurlijk niet mee gegaan. Ze mochten die 3 uur houden ! Zolang ik maar niet te ver tevoet moet gaan.

Dit jaar hebben we met onze dienst een perfecte activiteit gevonden : een bezoek aan de laatst werkende brouwerij van Brugge : De Halve Maan. Eerst zijn we samen ‘iets’ gaan eten in een van de vele restaurants op het Walplein, rechtover de brouwerij. Ik heb mijn auto op de parking van het Oud St-Jan gezet, dus het tevoet gaan is zeer beperkt gebleven.

Toch kunnen we ook spreken van een sportactiviteit want er zijn nogal wat trappen te doen. Het uitzicht bovenaan over Brugge is ook de moeite.

Het is interessant om eens te zien hoe ze het vroeger deden in vergelijking met nu. De geur van mout is soms heel sterk aanwezig en deed me denken aan de tijd dat ik nog aan de Dampoort woonde. Er was daar een mouterij in de buurt en kon het ook zo ruiken. Sweet memories.

De troebele Brugse Zot, die we achteraf konden nuttigen en die alleen daar te krijgen is, heb ik aan mijn collega’s gelaten en ben naar huis gekomen. Ik was met de auto, we moeten nog weg vanavond, ik moet morgen werken en het kan niet elke dag feest zijn, hé. Ja, soms ben ik verstandig. 🙂

8 thoughts on “Halve Maan.

Geef een reactie

