Dikke knie – Kapotte voeten – Brede glimlach

Dat is wat ik heb overgehouden aan ons dagje Waregem Koerse. O ja, ook nog meer dan 450 foto’s. πŸ˜‰

We zijn vroeg genoeg vertrokken zodat ik me niets moest aantrekken van eventuele files. Natuurlijk waren er geen op onze route. Het was zoeken naar de ‘pers-parking, zeker omdat er geen was. Op de VIP-parking mochten we ook niet. Dan maar eerst om onze pers-passen en dan naar een gratis parking ‘met pendeldienst’. Ttz, er kwam een lijnbus langs. Aangezien we zo vroeg waren, was dat pas na een uur.
Geen probleem : we gaan te voet. Ja, ik zag het zitten. We hadden al zoveel rond gereden dat ik niet meer kon inschatten hoever de hypodroom wel was. Dat mijn voeten bijna onmiddellijk begonnen pijn te doen, heb ik genegeerd. Na meer dan een half uur (!) wandelen kon ik eindelijk zitten en iets drinken.
Eens binnen zag ik direct hoe groot en ruim het was. Ja, ik zou nog vele kilometers doen die dag !

Om eindelijk eens drafrennen met eigen ogen te zien, was schitterend. Ik was volledig onder de indruk van de steeple-chase : met een rot-vaart komen ze voorbij gedenderd. De Ierse berm op, 1 paard valt, een ander valt kop-over-kont (ja, ik heb er foto’s van), 1 ruiter staat direct terug op en neemt zijn paard bij de teugel, de andere jockey blijft liggen en moet weggedragen worden. Bangelijk !

 

 

 

 

 

 

 

 

De Gaverbeek is gereduceerd tot een diepe plas. Ik had een echte beek verwacht maar dat was niet meer paardvriendelijk. Toch is er 1 ingevallen.

De Gaverbeek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor elke race hebben we een andere plaats gekozen om foto’s te nemen. Zo hebben we veel variatie voor het geval er geen goeie tussen zitten.

Om tussen de ‘echte’ fotografen te staan en kiekjes te nemen van de winnaar & trainer met de Missen en Notabelen, is te gek voor woorden. Ik voelde me gelijk een ‘echte’. πŸ˜€

Notabelen en Missen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moest je ooit letterlijk willen/moeten verdwijnen in een massa dan moet je naar Waregem Koerse gaan. Verlies je gezelschap 2 seconden uit het oog en zonder gsm vind je ze niet meer terug. Ik vond dat indrukwekkend.

Allerlei soorten mensen gezien en allerlei soorten hoeden. Er waren zeer creatieve bij. De ‘hoedenverkiezing’ hebben we gemist. Ja, we konden niet overal zijn, hΓ©.

Hoedenparade

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We hebben dan nog een telefoontje gekregen dat er nog vrienden waren toegekomen en of we ons bij hen wilden voegen ? Ja, natuurlijk ! Om bij hen te komen moesten we wel een heel eind omlopen. Mijn arme voeten ! Maar wat ik daar gezien heb ? Amai ! Ja, er is geld, maar het ligt in hopen ! Alle mogelijk dranken waren vrij te krijgen. De champagne (Laurent Pierrier) zelfs per fles. De rode wijn was van de duurste soort op elke wijnkaart ! Witte wijn, vers geperst fruitsap, frisdranken, pils, … En er werd ‘een drankje’ genuttigd, neem dat van mij aan. Niet door mij want ik moest nog naar huis rijden, hΓ©. πŸ˜‰

We hebben ons zeer goed geamuseerd en zijn lang gebleven. Toen mijn rug ook begon op te spelen, om van mijn monnikskapspier nog maar te zwijgen, hebben we besloten om naar huis te gaan. Op weg naar de auto wilden mijn voeten niet meer mee en hebben we een taxi genomen tot aan de parking. Ja, zo ben ik : voeten kapot = taxi !

De rit naar huis is vlekkeloos verlopen en we waren na 21 uur thuis, moe maar gelukkig. Vlug de foto’s ingeladen om het resultaat te zien. Mijn schat was onder de indruk van mijn eerste poging ‘paarden trekken’ en ik ben met 10 cm gegroeid door zijn compliment. πŸ˜€

Ik weet deze log trekt op niets qua lay-out maar ik ben het grondig beu ! De boel slaat hier tilt en ik krijg het niet beter. Ik krijg het op mijn heupen dus moet het zo maar blijven !!!!! 😦

Update : Ik heb het gevonden hoe het moet. Hopelijk is het nu beter. πŸ™‚

6 thoughts on “Dikke knie – Kapotte voeten – Brede glimlach

Geef een reactie

