Alles komt goed voor mensen met geduld.

Heel jammer dat ik nu juist van dat zo weinig heb.
Het was weer van : de eerste keer ging het niet en de tweede keer ging het van de eerste keer ! 😦
We hadden problemen met de digicorder van Telenet. Opgenomen programma’s zette het zelf op pauze om dan na een tijd terug verder te doen, maar we waren wel een stuk kwijt. Straf vervelend als dat juist gebeurt op een spannend/interessant/cruciaal moment. Een luxe probleem, ik weet het, maar toch om bloedzenuwachtig van te worden. Zeker voor mijn ingesteldheid.
We waren bang dat het aan de harde schijf lag en inderdaad, zei de man van de winkel, die dingen blijven niet mee gaan en (soms) komen er ‘punten’ op die problemen geven. Dus een andere bak en 65 % films en series kwijt.
Ik heb direct de nieuwe HD versie genomen, mét opleg van 50 euro, omdat die 180 GB meer opslagplaats heeft. Dat het minder zou verbruiken, moet ik eerst nog zien.
Die vriendelijke man zei dat we gewoon alles terug moesten aansluiten, het postnummer in tikken en dat alles weer in orde zou zijn binnen enkele minuten. Ha ! Dacht je dat echt ? Toch niet met mij ? Na bijna 2 uur wachten op het voltooien van de laatste fase heb ik gebeld naar Telenet. Daar kreeg ik te horen dat het nog wel enkele uren kon duren. Nice ! Erger was dat tegen dat we gingen slapen, na nog eens 4 uur, het nog steeds niet in orde was. De volgende ochtend nog steeds niet ! Gelukkig tegen dat we terug thuis kwamen van werken was alles ok en konden we ons bezig houden met de zenders op de juiste nummers te zetten. De eerste keer konden we ze niet opslaan maar de tweede keer wel. Oef !
Ik heb vandaag gebeld naar Telenet om compensatie te vragen. Ha ja, ik moet nu die verloren films en series gaan huren. De vriendelijk mevrouw stelde een maand gratis internet voor. Dat heb ik in dank aangenomen.
Nu nog het steeds wegvallen van het internet in orde krijgen. De technische dienst van Telenet heeft enkele test gedaan en ik heb enkele dingen moeten openen en aflezen. Conclusie : eerst moet ik de netwerkkaart laten nazien en als het dat niet is mag ik terug bellen … Hopelijk heeft mijn ‘computerman’ binnenkort tijd om eens naar hier te komen. Dan komt alles pas echt weer goed.

4 thoughts on “Alles komt goed voor mensen met geduld.

Geef een reactie

